[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Desi a crescut numarul clientilor, ING a inregistrat o scadere a profitului net (trim.III 2019/trim.II 2019). Peste 70% dintre clienti folosesc aplicatia de mobil in interactiunea cu banca.

25 noiembrie 2019

Baza de clienți activi din divizia de Retail a ING Bank Romania a crescut cu 122.000 în ultimele 12 luni, ajungând la 1,4 milioane, ceea ce se traduce printr-o creștere de 10% față de anul trecut.

Clienții care încasează venituri recurente în conturile de la ING au crescut cu 15%, la 930.000. Clienții cu venituri recurente duc la creșterea cu 16% a surselor atrase de către ING Bank România.


Peste 1 milion clienți au accesat aplicația ING Home’Bank în 2019, cu 40 milioane contacte în ultimele trei luni, reprezentând o creștere de 40% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2018, potrivit comunicatului bancii.

„Observăm o dinamică accelerată a interacțiunilor digitale, clienții preferând în număr din ce în ce mai mare aplicația de mobil pentru operațiunile bancare de zi cu zi. Astfel, 1 milion de clienți folosesc în mod activ Homebank, canalul nostru digital adresat clienților Retail.”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

În luna iulie, ING a renunțat la vechea versiune a aplicației Home’Bank, migrând clienții care încă o utilizau pe o nouă platformă „ajustată mai bine telefonului mobil”, potrivit bancii. Trecerea la noua interfață a accelerat și mai mult utilizarea de pe mobil, de unde provine acum mai mult de 90% din traficul înregistrat.

Adopția masivă în România a aplicației pe mobil este susținută de opțiuni precum accesul universal la plățile prin telefon, de pe orice dispozitiv și sistem de operare, dovadă fiind cei 120.000 clienți care au plătit cu telefonul mobil, de pe Android sau iPhone, în cel de-al treilea trimestru.

Telefonul mobil aduce și un control mai bun al cheltuielilor și tranzacțiilor prin funcția gratuită de notificări push, pe care au activat-o de două ori mai mulți clienți decât anul trecut, reprezentând aproximativ 30% din portofoliul total de clienți.

Digitalizarea completă a procesului pentru creditele de nevoi personale face ca unul din 5 credite acordate de bancă să se efectueze prin aplicația ING Home’Bank, de oricând și oriunde, în mai puțin de 15 minute.

ING Business, platforma digitală lansată la începutul anului 2018 pentru clienții din segmentul Mid-Corporate și IMM-uri, a câștigat cu 30% mai mulți clienți în ultimele trei luni.

Mai mult, numărul de tranzacții și autentificări a crescut de peste 5 ori în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. 30% dintre aceste autentificări provin din aplicațiile mobile native ING Business (disponibile pe sistemele de operare Android și iOS). Platforma digitală este din ce în ce mai accesată, astfel încât peste 1 milion de plăți au fost înregistrate în ING Business.

Transformarea digitală este susținută de investiții semnificative în trei domenii critice. Dezvoltările infrastructurii IT, pe lângă lucrările de dezvoltare și mentenanță pentru ING Home’Bank, au contribuit la o rată de disponibilitate a aplicației de 99,89% în ultimele 3 luni.

„Noile cerințe ale directivei PSD2 au implicat din nou resurse financiare și umane din partea echipei de proiect, astfel încât banca să respecte normele din prima zi de aplicare a directivei.”, se mai arata in comunicat.

Rezultate financiare

Comparativ cu al doilea trimestru din 2019, profitul net a scăzut cu 6,5%, impactat în principal de costurile de risc crescute și veniturile în ușoară scădere. Numărul de clienți primari a crescut cu 165.000, iar valoarea netă a depozitelor a crescut cu 4,4 miliarde euro. Creditarea a scăzut cu 1 miliard euro, în ciuda creșterilor raportate pe creditele ipotecare.

Profitul brut a ajuns la 704 milioane lei la finalul primelor nouă luni, în creștere cu 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, susținut de puternica evoluție comercială. Veniturile au crescut cu 13%, la 1.537 milioane, datorită dinamicii volumelor comerciale. Costurile operaționale au ajuns la 675 milioane lei, în creștere cu 3% față de septembrie 2018, influențate de creșterea numărului de angajați și a salariilor. Și costurile de risc au crescut la 158 milioane lei, în același ritm cu evoluția creditării. Astfel, profitul net a ajuns la 599 milioane lei la sfărșitul celui de-al treilea trimestru.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?