La un an de la lansarea platformei Omnicredit, peste 3.000 de firme au conturi deschise pentru a profita de facilităţile oferite, anunţă compania.
Fintech-ul Omnicredit, care oferă soluţii online de factoring şi microfinanţare de până la 35.000 de lei pentru antreprenorii locali, a acordat finanţări în valoare totală de 12 mil. euro în perioada iunie 2019-iunie 2020. In aceasta perioada, platforma a înregistrat aproximativ 4.500 de cereri de finanţare pe toate cele trei categorii de produse oferite, respectiv microcredite, factoring şi scontare, din care a aprobat peste 1.500.
Potrivit datelor companiei, profilul companiilor care apelează la soluţii de microfinanţare s-a modificat substanţial în urma apariţiei crizei generată de pandemia de COVID-19. Astfel, dacă înainte majoritatea clienţilor care apelau la finanţări aveau businessuri în producţie, construcţii, comerţ, PR, afaceri din agricultură şi inginerie, din februarie, când au început să se simtă primele efecte ale crizei, au apărut clienţi cu afaceri preponderent în panificaţie, retail online de îmbrăcăminte şi încălţăminte sau transporturi rutiere de mărfuri.
Compania spune ca in 13 martie 2020, cererile de microfinanțare inregistrau deja o creștere de 30% față de lunile anterioare. O saptamana mai tarziu, in 20 martie 2020, solicitarile de creditare explodau cu 70%.
În funcţie de segmentele de business, media finanţărilor acordate sub formă de factoring a fost de circa 10.000 de lei pe cerere, în timp ce microcreditele acordate se situează, în medie, în jurul a 35.000 de lei.
În cazul produselor de factoring şi scontare, timpul mediu de aşteptare al clientului a fost de aproximativ 4 ore de la momentul în care cererea este completă, în vreme ce durata medie de aprobare a unui microcredit a fost de aproximativ 24 de ore.
„În prezent, din punctul de vedere al volumului finanţat ponderea pe segmente este de aproximativ 80% factoring şi scontare şi 20% microcreditare, ceea ce nu este deloc surprinzător, având în vedere că avantajul factoringului este că nu îndatorează firma, ci doar ajută compania să-şi îmbunătăţească cash-flowul. Remarcăm că fintech, marketplace, crowdfunding, equity crowdfunding – concepte noi de finanţare alternativă, sunt tot mai des folosite şi de micii antreprenori români.”, explică Elisa Rusu, CEO şi fondator Omnicredit.
În cazul produselor de factoring şi scontare, timpul mediu de aşteptare al clientului a fost de aproximativ patru ore de la momentul în care cererea este completă, în vreme ce durata medie de aprobare a unui microcredit a fost de aproximativ 24 de ore. Omnicredit îşi derulează operaţiunile exclusiv online, eliminând complet nevoia de a lucra cu hârtii sau de a face deplasări şi scurtând astfel semnificativ durata de aşteptare pentru analiza dosarelor.
Astfel, majoritatea clienţilor au devenit utilizatori frecvenţi ai serviciilor companiei. „Avem clienţi care au transferat către noi toate facturile şi biletele la ordin pe care trebuie să le încaseze, situaţiile în care am primit solicitări de factoring pentru o singură factură fiind extrem de rare.”, a declarat Elisa Rusu, CEO şi fondator Omnicredit.
Din punctul de vedere al sezonalităţii, perioadele de vârf pentru factoring sunt intervalele octombrie – martie şi iulie – august. Microcreditarea înregistrează două vârfuri, în octombrie – decembrie şi iunie-iulie.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: