Depanero este primul comerciant din Romania care va inlocui POS-ul traditional cu telefonul mobil, folosind aplicatia Alpha PhonePOS

27 octombrie 2020

Incepe o noua etapa in dezvoltarea infrastructurii de plata a cardurilor: dematerializarea POS-urilor, proces care va insoti dematerializarea cardurilor. Atat terminalele POS cat si cardurile vor migra in telefoanele mobile gratie aplicatiilor de plata.

Alpha Bank anunță primul comerciant din România care va înlocui POS-ul clasic cu telefonul mobil, ca alternativă pentru procesarea rapidă a plăților cu cardul. Depanero, cea mai mare firmă de service electro-IT din România, parte din grupul eMAG, va beneficia de serviciul de acceptare a plăţilor cu cardul pus la dispoziție de Alpha Bank Romania prin intermediul aplicației Alpha PhonePOS.


„Alpha PhonePOS este prima aplicație a unei bănci din România ce transformă telefonul mobil în POS cu multiple funcționalități, precum procesarea rapidă și în siguranță a plăților, în conformitate cu standardele din domeniu pentru tranzacțiile contactless sau accesul la istoricul plăților, fără investiții suplimentare în echipamente și consumabile,” potrivit comunicatului.

„Soluția inovatoare, dezvoltată în parteneriat cu Provision, este compatibilă cu dispozitivele mobile Android și permite comercianților acceptarea plăților cu cardurile de debit sau de credit contactless sau prin intermediul echipamentelor dotate cu tehnologia NFC,” precizeaza banca.

Prin utilizarea aplicației, Depanero vizează eficientizarea administrării tranzacțiilor, creșterea mobilității, dar și extinderea modalităților de plată disponibile pentru clienți.

Experiența clientului este foarte importantă pentru noi, de aceea ne gândim mereu cum putem îmbunătăți calitatea serviciilor pe care le oferim. Căutam o soluție de plată simplă, care să le ofere clienților noștri o modalitate flexibilă și sigură de a face plăți, fără să fie nevoie să gestionăm dispozitive suplimentare. În ultimele luni, am fost încurajați să facem plăți fără numerar, acolo unde este posibil, de aceea soluția de plată prin telefon de la Alpha Bank a fost alegerea potrivită atât pentru a oferi un serviciu inovator și sigur clienților noștri, cât și pentru a optimiza activitatea echipelor Depanero”, a declarat Irina Mincinopschi, director general Depanero.

La baza lansării în premieră a soluției mobile de POS a fost dorința de a susține activitatea comercianților noștri, indiferent de domeniul lor de activitate și de a facilita procesul lor de transformare digitală, într-un context în care utilizarea unor noi tehnologii este prioritară pe o piață extrem de competitivă. Ne bucurăm că Depanero a ales să fie prima companie care utilizează soluția noastră, AlphaPhone POS, pentru un plus de flexibilitate și siguranță”, a declarat Viorel Vasile, Director, Unitatea Carduri, Alpha Bank Romania.  

AlphaPhone POS poate fi accesată de antreprenori, liber profesionisti sau companii în baza unui cont de incasare deschis la Alpha Bank Romania, la care pot fi atașate alte produse, care oferă utilizatorilor mai multă mobilitate, precum un card business destinat companiilor (VISA Business) dar și liber profesioniștilor (Mastercard Professional) sau soluţia  Alpha Online Banking.

„Beneficiile sale, în comparație cu un POS tradițional, din punct de vedere al costurilor și flexibilității, sunt semnificative și deschid calea către noi oportunități de dezvoltare a afacerilor locale și oferă utilizatorilor mai multă mobilitate,” apreciaza banca.

###

Alpha Bank Romania își continuă strategia de consolidare a poziției sale în domeniul acceptării plăților, într-o perioadă în care cererea pentru soluții digitale a crescut, urmând tendința la nivel mondial. Această serie de inovaţii a inclus lansări multiple pe piața locală, precum parteneriatul cu fintech-ul Symphopay pentru implementarea unei soluții de tip „POS sharing”, accesibilă la kiosk-urile din showroom-urile eMAG, precum și parteneriatul cu UnionPay pentru acceptarea cardurilor la ATM-urile şi POS-urile Băncii, implementarea cu succes a noii soluții „Instant Money Back” pe platformele online eMag și Fashion Days împreună cu PayU, participarea în cadrul programului pilot global VISA Installments și atestarea noilor terminale POS Verifone Engage, în parteneriat cu Printec România, în paralel cu extinderea tehnologiei de tip self-service banking prin activarea opțiunii de depunere a numerarului la noile ATM-uri ale băncii.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?