[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

De Valentine’s Day, florariile online vand intr-o zi cat intr-o luna

10 februarie 2012

10 februarie, 2012 – Fiecare luna aduce un nou jucator pe piata florariilor online pentru ca este o afacere cu marje de profitabilitate mult mai mari decat in alte segmente. Reprezentantii domeniului apreciaza ca, in ultimii ani, comertul electronic cu flori a crescut, progresiv, cu aproximativ 10-15% anual. Pentru 2012 se asteapta vanzari intre 1,3 si 3 milioane Euro.

Data de 14 februarie, cand indragostitii sarbatoresc Sfantul Valentin, genereaza florariilor vanzari cu peste 300% mai mari fata de o alta zi din an. In majoritatea cazurilor, florariile inregistreaza doar in aceasta zi vanzari cat intr-o luna normala. Reprezentantii principalelor florarii online se asteapta ca toata piata online de flori sa faca vanzari de pana la 60.000 Euro. Aceasta va reprezenta o crestere cu 50% comparativ cu 2011, potrivit estimarilor Floridelux.ro

Compania, cea mai importanta si veche (din 2004) florarie online din Romania, estimeaza vanzari de aproximativ 9.000 de euro pentru aceasta perioada, duble fata de cele realizate anul trecut cu ocazia Zilei Indragostitilor.

„Daca anul trecut estimarile initiale de 4.000 de euro vanzari au fost depasite, pentru acest an ne asteptam la vanzari duble, de aproximativ 9.000 de euro. Vanzarile la nivelul principalilor jucatori din piata pe segmentul florariilor online apreciez ca vor depasi 60.000 de euro in aceasta perioada, in conditiile in care Valentine’s Day este sarbatorit in mijlocul saptamanii”, a declarat Marius Dosinescu (foto), Business Development Manager in cadrul grupului FlorideLux.ro.

Pentru acest an, reprezentantul companiei estimeaza afaceri de aproximativ 450.000 de euro, in crestere cu aproape 20%, fata de vanzarile din 2011. „Vanzarile diviziei FlorideLux.ro de Valentine’s Day reprezinta circa 2% din cifra de afaceri estimata pentru anul acesta si suntem increzatori ca vom inregistra o crestere si la nivelul business-ului consolidat”, a adaugat Dosinescu. In plus fata de aceasta divizie, grupul FlorideLux.ro mai cuprinde magazinele online brazidecraciun.ro,  coroane.ro și cosuridelux.ro

Pentru aceasta perioada, Dosinescu apreciaza ca valoarea medie a comenzilor se va pastra ca si in 2011 la suma de 45 de euro, insa, la fel ca anul trecut vor exista barbati dispusi sa cheltuiasca peste 200 de euro pentru flori si cadouri achizitionate online.

„Pentru Valentine’s Day, ne asteptam la aproximativ 200 de comenzi venite in principal de la persoane fizice, cu venituri medii si mari din mediul urban. Clienții prefera in proportie de 60% florile si cadourile clasice”, a continuat reprezentantul FlorideLux.ro.

Daca majoritatea clientilor prefera florile traditionale pentru astfel de sarbatori, precum trandafirii, se observa o crestere pentru produsele speciale pentru Valentine’s Day, precum aranjamentele florale personalizate, buchetele de flori extravagante cu pana la 101 fire sau animale confectionate exclusiv din flori. In plus, majoritatea buchetelor de flori sunt completate de cadouri precum ceaiuri de lux, ciocolata fina, parfumuri sau ursuleti de plus.

Pentru acest an, Dosinescu apreciaza o crestere a competitivitatii pe piata florariilor, atat online, cat si offline, pe masura ce separarea dintre aceste doua piete a inceput sa dispara incepand cu 2011, dar si a cresterii nivelului de incredere generale in cumparaturile pe Internet.

„Din 2011, datorita cresterii increderii generale in mediul online si a educarii clientilor, florariile online si cele offline au intrat in competitie directa pe piata, iar la ora actuala au aproximativ 60% piata comuna. Astfel, pentru anul acesta, estimez ca piata florariilor online va depasi nivelul de 3 milioane de euro”, a incheiat Dosinescu.

Chiar daca previziunea administratorului magazinului online florifrumoase.ro, este mult mai mica legata de performanta pietei in 2012 – 1,3 milioane Euro – vanzarile de Sfantul Valentin sunt evaluate comparabil cu cele ale reprezentantului floridelux.ro, in jurul a 50.000 Euro.

„Am achizitionat 50 de suporturi de flori in forma de inima pe care le vom decora cu trandafiri rosii, sau cu flori rosii si bomboane de ciocolata. Pe langa inimi, ne asteptam sa vindem cel putin zece buchete de 101 trandafiri rosii si o suta de buchete de trandafiri rosii si cel putin un pachet de 1001 trandafiri. 1001 trandafiri consta in decorarea unei camere cu 1001 trandafiri si cu sampanie”, a declarat Gabriel Caloian, directorul general al Jolies Fleurs, companie ce administreaza magazinul online florifrumoase.ro. „Estimez ca vanzarile online de flori se vor ridica la aproximativ 50.000 de euro, doar in ziua de Sf. Valentin, daca ne raportam la incasarile declarate de principalii jucatori de pe piata de profil”, potrivit Caloian.

Barbatii sunt dispusi sa cheltuie minimum 300 de lei doar pentru a-si arata dragostea. De Sf. Valentin se cheltuie cel mai mult, chiar si pana la 6.500 de lei daca aleg pachetul de 1001 trandafiri. „De regula, un domn cheltuie in jur de 300 de lei de Sfantul Valentin”, a precizat Caloian.

Florariile online deja au primit foarte multe comenzi, deoarece barbatii vor sa fie siguri ca florile vor ajunge in timp util la destinatari. „De doua saptamani primim zilnic comenzi pentru data de 14 februarie. Foarte multi barbati ne cer ca buchetele sau aranjamentele sa ajunga dimineata  la destinatie, sa-si surprinda iubitele de la prima ora a zilei. Astfel, pentru a avea prioritate, au comandat din timp”, marturiseste Caloian.

De Valentine’s Day, trandafirii rosii detin suprematia, dar se vand foarte bine si aranjamentele din garoafe rosii combinate cu bomboane de ciocolata, inimile din crizanteme olandeze sau din orhidee, precum si lalelele rosii. „Am remarcat faptul ca se poarta foarte mult florile in cutie sau aranjamentele sub forma de cadou”.

Importatorii de flori profita de pe urma acestei sarbatori la maximum si maresc preturile cu peste 25%, spunand ca asa cresc la Bursa de flori din Amsterdam. „Am decis ca noi sa nu scumpim buchetele si aranjamentele, in ciuda faptului ca vom cumpara flori mai scumpe. Prefer sa vand buchetele la aceleasi preturi din timpul anului, chiar daca rata profitului va fi mai mica. Cumparatorii observa acest lucru si astfel ii fidelizam. Nu mi se pare normal sa maresti preturile atunci cand cresc vanzarile”, a declarat reprezentantul www.florifrumoase.ro.

Din punct de vedere al comertului electronic cu flori, Caloian spune ca acesta creste progresiv de la an la an. „Piata comertului online de flori a crescut in fiecare an, progresiv, cu aproximativ 10-15%. Lunar, pe piata florariilor online apare cel putin un jucator. Asta pentru ca este un business cu o marja de profit mult mai mare decat in alte segmente de piata. Avand in vedere ca romanii cumpara din ce in ce mai mult de pe internet, consider ca este loc pentru toata lumea. Pentru anul acesta estimez ca piata comertului online de flori va depasi 1,3 milioane de euro, in crestere cu peste 10% fata de anul 2011”, a adaugat directorul magazinului online florifrumoase.ro

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?