[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

De ce depinde viitorul magazinelor online mici?

23 decembrie 2014

Cand vine vorba de folosirea dispozitivelor mobile pentru a cumpara online, Romania este peste tari precum Slovacia, Rusia sau Republica Ceha si Ungaria cu un procent de 24% dintre utilizatorii de Internet mobil, potrivit unei analize Today’s, agentie de marketing digital. Autorii analizei apreciaza ca procentul ar fi si mai mare daca antreprenorii magazinele online romanesti ar investi mai mult pentru a absorbi acest avant spre tehnologie al romanilor.

„Este inca o discrepanta mare intre deprinderea oamenilor de a folosi zilnic astfel de dispozitive inteligente si pregatirea de care dau dovada magazinele in a-si adapta interfata cu utilizatorilor noilor tendinte.”, se arata in comunicatul de presa primit la redactie.

„Foarte putine magazine online investesc serios intr-o versiune mobila, dar si mai putine optimizeaza periodic site-ul. Cand vine vorba de aplicatii, un procent foarte mic de magazine apeleaza la asa ceva. Din ce am observat noi, cei care ar trebui sa foloseasca astfel de aplicatii mobile sunt proprietarii de restaurante, hotelurile, dar si magazinele online care se bazeaza pe achizitii recurente“, a declarat Marius Lazarescu, director Today’s.

„Din experienta noastra, am observat ca daca tii o campanie online activa, dar website-ul are probleme si nu este optimizat pentru mobile, nu reusesti sa atragi clienti noi si din acest motiv investitia nu se justifica. De multe ori, agentiile elimina dispozitivele mobile din strategia de promovare pentru a cheltui cat mai eficient bugetele, dar asta duce la o pierdere de clienti obisnuiti sa navigheze on-the-go, prin dispozitivele mobile“, a mai spus Marius Lazarescu.

De ce nu investesc managerii magazinelor online in versiuni mobile ale site-urilor pe care le administreaza? Simplu pentru ca nu dispun de resurse. Un studiu eNet publicat recent releva faptul ca, pentru cele 177 de magazine online care au raspuns la intrebarile chestionarului (care a fost adresat la 4.930 de magazine online!), numarul mediu al comenzilor a fost de sub 1.000 in 2013 iar așteptările pentru 2014 sunt de crestere pana la 1.670. Aceasta conduce la o medie statistica de 4,5 comenzi pe zi, ceea ce înseamna ca pot fi zile cu 10 comenzi si zile fara nicio comanda.
Cele mai mari medii, de 1.050-1060 comenzi pe an, le inregistrau magazinele online care vindeau produse din categoriile „health, welness & sports” si, foarte aproape, „toys&games”. Ambele categorii nu sunt foarte ofertante in marje pentru profit. Cu o asemenea medie de comenzi este greu sa asiguri salariile, de investitii permanente in optimizarea site-ului nici nu mai poate fi vorba.

Mai mult, jumatate dintre magazinele online chestionate de eNet au declarat ca au unul sau doi angajati si aceia ocupati sa duca produsele comandate de catre clienti; 37% dintre respondenti au declarat ca livrarea este facuta chiar de catre angajatii magazinului.
In aceste conditii, este evident ca pe termen lung, numarul magazinelor online va scadea in Romania. Daca nu esti eMag sau nu ai în spate un fond de investitii sau actionari puternici, este greu sa tii pasul. Singura sansa este sa fii prezent pe un segment atat de ingust incat nisa respectiva sa indeplineasca simultan doua conditii: sa asigure randamente atractive si sa nu fie in interesul marilor jucatori. Insa este din ce in ce mai putin probabil sa mai gasesti asa ceva.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?