De astazi, Google modifica sistemul de ranking al site-urilor

21 aprilie 2015

Incepand de marti, Google va schimba sistemul de ranking al site-urilor, favorizandu-le pe cele mobile friendly, acelea care pot fi usor accesate si parcurse pe smartphone-uri, fara grafica multa si flash, scrie presa internationala.

In anumite cercuri, aceasta miscare este denumita „Mobilegeddon”, mii de site-uri grabindu-se sa faca trecerea spre mobile. In teorie, daca in prezent esti pe locul 1 sau 2 in anumite cautari, daca site-ul tau nu este mobile friendly in cateva luni ar putea cadea pe locul 9 sau 10, lovind puternic in afacerile business-ului, spune Greg Sterling, analist independent.

„Pana la 40% dintre site-urile de top nu sunt in prezent mobile friendly”, spune Sterling. „Exista o categorie mare de oameni care a ignorat complet mobile-ul”. Google face aceste schimbari deoarece din ce in ce mai multi oameni folosesc acum smartphone-urile mult mai des decat desktop-urile.

Potrivit wall-street.ro, „daca esti un business de mici dimensiuni si nu ai timp sa grabesti acest proces, nu te panica. Majoritatea cautarilor scot in evidenta, oricum, site-uri locale, asa ca daca esti un business din Valcea, de exemplu, oricum vei iesi in fata, la cautarile generate din acest oras. Cu toate acestea, este recomandat sa realizezi tranzitia spre mobile friendly cat mai rapid posibil.”

In august, wall-street.ro a analizat principali jucatori din online-ul romanesc si a concluzionat ca doar un numar mic de site-uri este bine optimizat mobile, restul avand carente majore.

Sistemul de cautare propus de Google, care face ca anumite produse/site-uri sa iata in fata altora, a atras atentia Comisiei Europene inca din 2010. Comisia este preocupata de faptul ca utilizatorii nu vad cele mai relevante rezultate in urma cautarilor si a ridicat recent o serie de obiectii la care Google este invitata sa raspunda. Mai multe detalii in comunicatul de presa al Comisiei.

 

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?