Cashless nu se traduce, cel puțin în strategia BCR, într-o agenție fără personal, fiind vorba de unitati in care nu se mai lucreaza cu numerar la ghiseu, fiind dotate cu multifunctionale.
„Sunt agenții in care colegii mei sunt dedicați 100% activității de consiliere, operațiunile clasice desfășurându-se în regim electronic, fără casierii„, spune Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking, BCR.
„Este un tip de sucursală bancară în care banca a investit enorm, în ultimii ani, și vom continua s-o facem în ritm accelerat.
Potrivit informațiilor furnizate de BCR, la ora actuală, banca deține 164 de sucursale cashless ditr-un total de 428 de sucursale de toate felurile, la nivel național.
Acest model de agenții cashless nu ar fi fost posibil fără existența clasicelor bancomate (ATM), dar și a MFM-urilor (mașini multifuncționale), APT-urilor (ghișee automate), ASV-urilor (automate de schimb valutar).
De curând, un nou concept de mașini a fost dezvoltat de către echipa BCR, împreună cu o companie ce operează în piața din Romania: AND-uri (automate de numerar, de mare capacitate, pentru tranzacțiile de depunere numerar pentru persoanele juridice).
Dima spune ca BCR opereaza in acest moment cea mai mare rețea de multifuncționale din țară.
„Avem aproximativ 2.500 de astfel de mașini multifuncționale, din care 22 am instalat numai de la începutul anului și până acum, multe chiar în perioada critică a pandemiei, iar alte 17 sunt în plan în perioada imediat următoare„, a precizat oficialul BCR.
Dincolo de lumea agențiilor cashless, și celelalte unități BCR trec printr-un program de schimbări profunde ce privesc în primul rând modul de deservire, în baza unui concept denumit Dynamic Advisory. „Cu ajutorul tehnologiei, le transformăm, practic, în hub-uri de consiliere financiară„, spune responsabilul de retail al BCR.
In ciuda acestei migrari complete a operațiunilor curente în numerar înspre mașinile electronice multifuncționale, Dima nu crede în dispariția sucursalelor bancare cu consilieri, căci oamenii vor avea mereu nevoie de apropiere umană, nu numai virtuală.
„Dar credem în ceea ce noi numim “human enabled technology”. Și, la nivelul rețelei BCR, suntem în plin “work in progress to enable it”.
Potrivit economica.net, rezultatele obținute de bancă în primele șapte luni ale anului 2020 confirmă aceasta direcție de dezvoltare: s-au dublat tranzacțiile efectuate prin platforma George iar 30% din totalul creditelor de consum au fost acordate exclusiv digital.
În plus, în anul acesta față de 2019 se observă per ansamblu o creștere de 40% a serviciilor și produselor achiziționate digital la BCR, ceea ce spune multe despre schimbarea opțiunilor în rândul clienților băncii, chiar daca multi dintre acestia inca fac cozi in fata agentiilor bancare.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: