Dan Ostahie, Altex:”o banca mare mi-a spus ca nu poate continua relatia cu noi pentru ca in 5 ani tot business-ul va fi online”

29 septembrie 2015

Criza financiara din 2008 a prins sectorul bancar romanesc complet nepregatit, iar primii care s-au speriat de noul context economic au fost bancherii, din cauza intelegerii limitate a schimbarilor survenire in sistem, a declarat Dan Ostahie, fondatorul si presedintele Altex Romania, cel mai mare retailer de electrocasnice si IT din Romania.

“Contestarea ideilor m-a facut sa cred mai mult in viziunea mea. Aceasta contestare m-a facut sa merg mai departe. Printre contestatari au fost in primul rând oamenii din mediul bancar. 2009 a prins mediul bancar din Romania complet nepregatit. Expertiza de banking limitata, explozia numarului de banci intre 2005 si 2008, usurinta cu care s-a dezvoltat mecanismul de creditare si atitudinea neutra a Bancii Nationale nu au reusit sa consolideze la nivelul bancilor experienta necesara pentru a trece anii 2009-2010. Bancile au fost primele care s-au speriat in criza si s-au speriat din cauza intelegerii limitate a sistemului. O banca mare mi-a spus ca nu mai poate continua relatia cu Altex si Media Galaxy pentru ca in viziunea lor peste 5 ani magazinele nu vor mai exista si tot businessul va fi online, iar noi nu vom putea face aceasta schimbare”, explica Dan Ostahie (foto), in emisiunea WALL-STREET 360.

Seful Altex spune ca existenta magazinelor fizice si integrarea canalului de vanzare online cu cel offline este o viziune in care crede si pe care clientii o confirma. “Magazinul ramane stalpul de incredere pentru clienti. Orice magazin online usureaza drumul spre magazinul fizic. Acum, oamenii dau click, vad produsul, compara, este ceva parte din businessul existent. Online-ul este un alt magazin dintr-o retea existenta. Insa magazinul nu are acest contact cu produsul sau asistentul de vanzari”.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?