Contra unei taxe de transport de 15 lei, produsele cumparate online cu cardul de pe carrefour-online.ro sunt livrate direct acasa, nu insa si imediat – in cel mai bun caz de azi pe maine. Comanda minima trebuie sa fie de 150 lei si poate fi efectuata chiar si din strainatate, insa livrarea se face exclusiv in Bucuresti si zonele limitrofe.
Interesant este faptul ca grupul Carrefour are strategii diferite, in materie de comert electronic, chiar daca vorbim de aceeasi categorie de tari respectiv cele emergente. Astfel, cu numai cateva luni in urma (in decembrie 20912), Carrefour Brazilia a inchis site-ul sau de comert electronic si a decis sa se concentreze doar pe reteaua proprie din lumea reala. Aceasta in conditiile in care site-ul a fost lansat inca din 1999 iar vanzarile generate online s-au ridicat la 185 mil. USD doar in 2011 – potrivit internetretailer.com
Carrefour Romania se alatura astfel celor de la Metro Cash&Carry care in 2012 a fost primul hypermarket ce s-a orientat si catre mediul online, prin implementarea proiectului Metro Office Direct, adresat insa exclusiv companiilor. In acest an si Cora a anuntat ca se va lansa in mediul online. In cazul retailer-ului franco-belgian, clientul face comanda online dupa care se duce la magazin unde il va astepta coletul gata pregatit.
Acceptarea la plata a cardurilor de catre hipermarcheturi la inceputul anilor 2000 a schimbat radical maniera de utilizare a acestor instrumente de plata in Romania. Daca in acel moment, doar una din 10 tranzactii era la comerciant, in prezent raportul a urcat la 4 din 10. Pastrarea ritmului actual de crestere de 4 pp pe an, al ponderii tranzactiilor comerciale in total tranzactii cu carduri, va face ca in urmatorii 3 ani, utilizarea cardurilor pentru plati sa fie majoritara.
Este de asteptat ca intrarea pe online a hypermarketurilor sa influenteze din nou comportamentul de utilizare al cardurilor iar acest lucru sa se vada in cresterea substantiala a volumelor inregistrate de piata locala de comert electronic in urmatorii ani. In plus, ar putea revolutiona si maniera de „shopping” in general, avand in vedere ca in Europa, telefonul mobil este deja folosit pentru comanda online a cumparaturilor din hipermarcheturi.
In continuare va prezentam modul de operare pentru cei care vor sa cumpere de pe carrefour-online.ro
Inainte de a efectua prima comanda este nevoie de crearea unui cont prin introducerea in site a unor date cu caracter personal: nume, prenume, data de nastere, numar de telefon, adresa electronica, adresa de livrare.
Ulterior, clientul isi selecteaza produsele, dintr-o oferta de cca 7.000 de produse, de aproximativ zece ori mai mica decat in hypermarket. Dintre categoriile mari de produse care nu se regasesc si in online amintim mobila si electro-IT. Preturile produselor sunt exprimate in RON si nu difera de cele din hypermarket.
Odata cosul completat, clientul alege ziua si intervalul orar in care doreste sa-i fie livrate produsele. Comenzile pot fi efectuate in orice zi a saptamanii insa livrarea efectiva a produselor va avea loc incepand cu urmatoarea zi lucratoare, exclusiv intre luni si vineri. In acest moment nu exista posibilitatea de livrare imediata clentul putand alege – in acest sens – un interval de pana la 3 zile. Oficialii Carrefour promit insa ca livrarea imediata „sa isi gaseasca locul in oferta noastra in viitorul apropiat”.
Ultimul pas este plata, care se face exclusiv online, prin card, atat bancar cat si emis de IFN-uri. Produsele acceptate la plata sunt cardurile Mastercard, Visa, Maestro, Visa Electron si cardul de credit cobranded Carrefour–BRD. Procesarea tranzactiilor are loc prin intermediul PayU Romania.
In momentul plasarii comenzii, pe card va ramane blocata suma totala aferenta comenzii. Plata va fi efectuata doar in momentul primirii produselor comandate. In cazul in care clientul anuleaza comanda, banii vor fi deblocati fara a se opera modificari asupra contului.
Clientul are posibilitatea de a urmari statusul comenzilor sale de pe site accesand rubrica «Contul meu». Istoricul tranzactiilor efectuate va putea fi consultat in orice moment pe site in rubrica” Contul meu”, datele tranzactiilor fiind pastrate pe site pentru o perioada de 6 luni.
Clientul urmeaza a fi contactat de catre un reprezentant al comerciantului inainte de livrarea efectiva a comenzii.
La primirea comenzii, clientii au obligatia de a verifica produsele din punct de vedere al integritatii si al numarului de produse comandate. Predarea comenzii se va face numai pe baza de semnatura de primire.
In cazul in care se doreste returnarea ulterioara a unui produs in termenul prevazut de legislatie acest lucru este posibil numai in cadrul magazinului Carrefour Baneasa si numai pe baza bonului fiscal primit la livrare. Pentru returnare, clientul are un termen de 10 zile – de la data primirii produsului – daca este vorba de produse nealimentare, sau cel mult 48 de ore pentru produsele alimentare.
Returul produselor nealimentare se va face doar in ambalajul original, in bune conditii pentru revanzare, insotite de toate accesoriile posibile. Ambalajul original intact este obligatoriu si pentru returnarea produselor din categoriile: bacanie, intretinerea casei, cele destinate bebelusilor si bauturile, macelarie, legume–fructe, peste si panificatie.
Indiferent de produsul returnat, costurile de returnare vor fi suportate de catre client. Nu se ramburseaza produsele din tutun, alcoolurile tari, produsele de machiaj si igiena.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: