Românii cheltuie anual pe bunuri de larg consum peste 20 mld. euro. Cea mai mare parte a acestei sume, 60-65%, este lăsată la casele de marcat ale hipermarketurilor, supermarketurilor sau magazinelor de discount, potrivit ZF Retail 2022. Diferenta ajunge în comerţul tradiţional, unde au mai ramas doar 40.000 de magazine, dintre care mai mult de jumatate (55%) sunt in rural.
În urmă cu circa 25 de ani, înainte ca reţele străine de comerţ modern să se dezvolte în România, pe plan local erau circa 160.000 de magazine tradiţionale, potrivit suplimentului ZF.
„În ceea ce priveşte cota de piaţă a segmentului online în total retail alimentar, aceasta a trecut anul trecut de pragul de 1% la nivel naţional, cu o pondere mai mare în urban. Ne aşteptăm ca segmentul online să se apropie de cota de 3% în cursul anului 2022,“ afirmă Szabolcs Nemes, managing partner la Roland Berger România.
Potentialul de dezvoltate ramane in continuare extrem de ridicat. La ce sa ne asteptam in continuare? In cativa ani, pe fondul investitiilor in online realizate de marile lanturi de magazine cu retea nationala, Romania ar putea inregistra cifre comparabile cu cele inregistrate de pietele mature din punct de vedere comert electronic. De exemplu, in Marea Britanie, comertul alimentar online se apropie de o cota de 10% in total comert retail.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: