CSALB: sunt inca institutii care resping nejustificat cererile de conciliere ale clientilor

19 noiembrie 2019

„În ultimii trei ani și jumătate, negocierile purtate între consumatori și bănci/IFN-uri prin intermediul conciliatorilor, au adus beneficii ce depășesc 2 milioane de Euro.”, potrivit unui comunicat CSALB. Valoarea medie a unui dosar care se referă la contractele de credit, soluționat în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) este de aproximativ 2.150 de Euro.

43% dintre hotărârile acceptate de cele două părți au adus beneficii între 1.000 și 5.000 de Euro, iar 7% dintre înțelegerile dintre consumatori și bănci depășesc valoarea de 10.000 de Euro. Astfel de rezultate au venit în special în ultimii doi ani de activitate a Centrului, odată cu deschiderea către conciliere a tot mai multe bănci comerciale. Cu toate astea, nu toate instituțiile financiare bancare și nebancare au înțeles beneficiile concilierii, iar unele dintre acestea resping nejustificat zeci de cereri venite din partea consumatorilor. Numai anul acesta sunt 285 de cereri clasate de bănci, deși în toate aceste cazuri am fi putut avea negocieri între părți și, ca urmare, consumatori mulțumiți”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Guvernatorul BNR Mugur Isărescu a spus în cadrul conferinței anuale a CSALB: „Concilierea și-a dovedit avantajele în ultimii trei ani, dar nu toate băncile au fost bucuroase să intre în acest exercițiu. Le încurajez și pe cele mai reținute, rușinoase, neînțelegătoare să meargă în această direcție, pentru că ajută și la îmbunătățirea imaginii băncilor. Ca bancă, trebuie să-ți înțelegi și clienții ca să recuperezi banii din credite”.

De la începutul anului, numărul cererilor trimise de consumatori a crescut cu peste 45% față de tot anul 2018, ajungând la 1.948.

„Până acum, în aproape 600 de cazuri consumatorii și băncile au găsit o rezolvare la nemulțumirile lor, ca urmare a intervenției CSALB. Majoritatea dintre ei au obținut reducerea sau eliminarea unor comisioane, scăderea ratelor la credite sau ștergerea unor sume din sold.”, se mai arata in comunicat.

Dana Dima (Demetrian), Vicepreședinte Executiv Retail&Private Banking BCR: „Am reușit să construim, împreună cu CSALB, un proces simplu, obiectiv și neutru, prin care, în ultimii 3 ani, peste 600 clienți au reușit, în mod real, să găsească soluții benefice pentru toate părțile implicate. Ei se adaugă celor peste 250.000 de clienți cărora, de-a lungul ultimilor 10 ani, le-am oferit în mod proactiv soluții de reducere a costurilor

Dorin Tănase, Președinte Asociației CREDERE pentru Informarea, Consilierea și Educarea Consumatorilor: „Rămânem consecvenți în a îndemna consumatorii să se adreseze CSALB, din moment ce procedura este gratuită și nu durează mai mult de 90 de zile. Pe de altă parte, băncile și IFN-urile trebuie să arate mai multă deschidere și să accepte din ce în ce mai des soluționări amiabile cu propriii clienți, cu accent pe clauzele contractuale considerate problematice de către consumatori. În caz contrar, disputele din instanță nu vor înceta, iar intervenția legiuitorului pe anumite aspecte ar rămâne mai mult decât necesară.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Nic Marius Balaceanu – Founder & CEO Lendrise

„For more than a week now, ScoreRise enrolls daily hundreds of users through an innovative facial recognition interface. Enrollment takes less than a minute and it does not require presence of a human operator or video recording. And, of course, it stays fully GDPR compliant with help from Reff & Associates and Deloitte Romania.”

Sondaj
Romania este ultima tara membra UE care nu a transpus in legislatia romaneasca Directiva europeana revizuita a serviciilor de plata (PSD2). Cand credeti ca se va intampla totusi acest lucru?
49 votes · 49 answers
Voteaza
NoCash