[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

CSALB castiga notorietate la nivel national: o treime dintre cererile inregistrate provine din mediul rural

14 mai 2019

Din totalul de 1.909 cereri înregistrate între ianuarie 2018 – aprilie 2019, 35% provin din mediul rural, procent care indică o creștere, comparativ cu datele înregistrate pentru intervalul ianuarie 2017 – martie 2018, potrivit unui comunicat de presa. În intervalul precedent analizat, s-au adresat CSALB preponderent românii din orașe, raportul fiind de 88% vs 12% cereri provenite din mediul rural.

Potrivit statisticilor centralizate de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), profilul consumatorului care se adreseaza institutiei se prezinta astfel:
„Bărbat, cu vârsta între 31-40 de ani, din București, care depune online o cerere pentru un credit de nevoi personale în lei și solicită instituției financiar-bancare găsirea unei soluții la problemele ridicate sau diminuarea comisioanelor.”

Aproape 65% dintre cei care se adresează Centrului sunt solicitanți din rândul populatiei active, din mediul urban

În studiul de față, la nivel de profil al consumatorului, coordonatele rămân oarecum similare cu cele centralizate în 2018. În continuare, bărbații depun cele mai multe cereri la CSALB – aproximativ 58%, însă numărul femeilor care se adresează Centrului este în ușoară creștere comparativ cu rezultatele din anul trecut (42% vs 40% în 2018). Aproape 65% dintre cei care se adresează Centrului sunt solicitanți din rândul populației active, de la oraș, cu vârste cuprinse între 31 și 60 de ani.

Cel mai adesea, cererile către CSALB fac referire la credite de nevoi personale – 70%, în timp ce creditele ipotecare sunt aduse în discuție în 30% dintre cazurile care au ca obiect creditele bancare. De cele mai multe ori, consumatorii caută soluții amiabile prin intermediul Centrului, pentru credite în lei (42% din cazuri), în moneda Euro (28%), CHF (25%). În doar 5% dintre cereri sunt analizate credite în moneda americană.

Cele mai frecvente solicitari în relația cu băncile, adresate de consumatori CSALB se referă la: găsirea unei soluții pentru rezolvarea problemelor 30%, comisioane 30%, conversie credit 10% și situații legate de Biroul de Credit 7%.

“Faptul că o treime dintre consumatori solicită băncilor comerciale și IFN-urilor să găsească o soluție pentru nemulțumirile lor, arată încrederea pe care consumatorii o au în CSALB și în soluționarea litigiilor în afara instanțelor. Cu alte cuvinte, cei care apelează la Centru lasă deschisă calea negocierii cu instituțiile financiar-bancare încă de la început și așteaptă o propunere corectă din partea acestora. Consumatorii nu au obligația să dețină informații juridice sau financiar-bancare, motiv pentru care nu trebuie să invoce diverse reglementări în cererile lor. Rezolvarea nemulțumirilor pe care le au vine cu ajutorul expertizei conciliatorilor CSALB, care sunt unii dintre cei mai buni specialiști în aceste domenii”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

Consumatorii din mediul urban continuă să genereze cele mai multe solicitări către CSALB.
Dacă, potrivit studiului pe care CSALB l-a finalizat la începutul anului 2018, ponderea cererilor provenite de la consumatorii din București și județul Ilfov era aproape de jumătate din total (48,98%), acum această pondere a scăzut la 36%.

A crescut, în schimb, numărul cererilor trimise către CSALB din județele prin care a trecut Caravana Centrului în 2018 și 2019: Cluj, Constanța, Iași sau Craiova.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?