Din cererile adresate IFN-urilor primite anul acesta la Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB), sub 5% au fost acceptate și transformate în dosare, scrie wall-street.ro.
Datele CSALB la jumatatea lunii octombrie din acest an, arata ca in raport cu IFN-urile s-au inregistrat aproximativ 500 de solicitări conforme. Dintre acestea, peste 220 au fost clasate (refuzate de IFN), 50 s-au soluționat amiabil între IFN si consumator (după sesizarea CSALB), peste 200 sunt în faza de filtru și doar 22 au fost transformate în dosare.
În cazul băncilor, in aceeași perioadă de referință, s-au înregistrat peste 1.600 cereri conforme. Dintre acestea, 215 s-au soluționat amiabil între bancă și consumator (după sesizarea CSALB), peste 870 au fost clasate, aproximativ 110 se aflau in faza de filtru și aproximativ 440 cereri au intrat în procedură de negociere.
„Ne asteptam ca în anul 2021 să existe și mai multe cereri din partea consumatorilor. Mai ales din cauza situației sanitare complicate, care a generat deja efecte adverse în economie,” a declarat într-un interviu acordat wall-street.ro Alexandru Păunescu, președintele Colegiului de Coordonare a CSALB.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: