Criza sanitara a accelerat dematerializarea cardului. Unul din patru carduri la BT este deja inrolat in aplicatia de wallet a bancii.

Premium
22 mai 2020

Din cele patru milioane de carduri din portofoliul BT, peste 1 milion de carduri ale Băncii Transilvania sunt înrolate în wallet-uri.

Banca Transilvania are în ofertă BT Pay din 29 ianuarie 2018, fiind primul wallet bancar din România, BT Pay. A fost prima aplicaţie bancara cu care se pot face cumpărături contactless, cu telefonul.

In primele cinci luni de la lansare, s-au inregistrat in medie peste 1000 de descarcari pe zi, ajungand la un total de 150.000 la finele lunii iunie.

Dupa finele primului trimestru din 2019, banca raporta ca aplicaţia BT Pay are peste 220.000 de utilizatori si remarca „o continuă creştere la nivel tranzacţional: numărul de plăţi cu telefonul şi de transferuri de bani între utilizatorii aplicaţiei este de +32% în primul trimestru al acestui an, faţă de ultimul trimestru al anului 2018.”

In comunicatul de prezentare a rezultatelor financiare aferente semestrului I din 2019, banca preciza ca peste 300.000 de clienți au pe telefon BT Pay, dublu față de decembrie 2018. Se ajunsese deja la 2000 de descarcari pe zi a aplicatiei. Ca efect direct, numărul plăților cu telefonul, prin BT Pay, s-a dublat în prima jumătate a anului.

Se pare ca introducerea Apple Pay, care a inregistrat 50.000 de descarcari inca din prima saptamana, a avut ca efect si cresterea gradului de adoptie a propriei solutii de plati cu mobilul, BT Pay.

In luna noiembrie 2019, aplicaţia BT Pay inregistra peste 400.000 de utilizatori, iar Apple Pay, peste 66.000 de utilizatori, cu 560.000 de carduri BT înrolate în ambele aplicații.

In prezent, doar sase luni mai tarziu, banca a reusit sa-si dubleze numarul de carduri inrolate in BT Pay, depasind un milion. Criza sanitara a jucat un rol foarte important in accelerarea adoptiei. Banca raporteaza ca nu mai putin de 150.000 de clienti au făcut prima tranzacţie online cu cardul BT în perioada martie – aprilie.

Cifrele arata ca „perioada de la inceputul pandemiei a generat un salt urias privind adoptia online bankingului, progres care altfel ar fi luat ani de zile si care a adus Romania mai aproape de vestul Europei in ceea ce priveste digitalizarea.”, spune Banca Transilvania in white paper-ul intitulat Tendinte pe piata de payments din Romania, generate de pandemie.

Gabriela Nistor, Director General Adjunct Retail Banking, Banca Transilvania : “La BT vedem rezultatele investiţiilor, a focusului pe care îl avem în zona de retail banking, carduri şi banking online. Suntem lideri de piaţă cu peste 25% din toate tranzacţiile făcute cu cardurile în România atât în zona de emitere, cât şi în zona de acceptare. Contextul actual ne-a găsit cu o bază de clienţi şi infrastructură solidă, pe care am dezvoltat intrumentele şi funcționalitățile specifice sistemelor de plăţi. Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă, iar în martie – aprilie am accelerat câteva proiecte şi lansări care pentru clienţi înseamnă soluţii noi de banking cu BT.”

Autorii raportului concluzioneaza ca „post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat.”

In plus, cardul fizic “se va dematerializa”.

„Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Adrian Vasilescu – consilier de strategie al guvernatorului BNR

„O singură provizie am făcut, de card, pentru că nu mai umblu cu banii în buzunar. Banii sunt cei mai periculoși când este vorba de răspândirea unei molimi. Am renunțat la cash. În rest, este o prostie să faci provizii. Dacă vine o molimă și nici nu știi când va ajunge, dacă ar fi să se întindă, pe cât timp să poți să faci provizii? Faci provizii pe trei săptămâni, pe patru săptămâni și mai departe?”, a spus consultantul.

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?