„Am vazut cresteri semnificative pe tot ce inseamna tranzactionare digitala. Spre exemplu, numai in luna mai, numarul clientilor care au inceput sa faca tranzactii prin George s-a dublat fata de perioada anului trecut.”, a declarat Cristian Mustata, Head of Digital Strategy la BCR, in cadrul conferintei Future Banking.
Ca numar de tranzactii, oficialul BCR a spus ca in primele cinci luni din acest an s-a inregistrat o crestere de peste 130%, prin aplicatia mobila, comparativ cu anul trecut.
„Rata de crestere a numarului de tranzactii digitale este de patru ori mai mare in primele luni, comparativ cu o perioada normala, cand tendinta era undeva in jurul valorii de 30%.”, a spus responsabilul cu implementarea strategiei digitale a BCR.
Nu doar gradul de utilizare al serviciilor digitale inregistreaza cresteri fara precedent dar si viteza de adoptie in atragerea de noi clienti este la viteze nemaiintalnite anterior.
Reprezentantul BCR ofera ca exemplu adoptia portofelelor digitale. In prezent, BCR are peste 200.000 de clienti care si-au activat cardurile in Apple Pay sau George Pay. Asta la nici un an de cand a fost lansata varianta pentru Android.
„Pentru serviciul de mobile banking 200.000 de clienti i-am facut in cativa ani buni, cinci ani. Este clar ca rata de adoptie este mult mai mare comparativ cu ratele care le aveam in trecut. Ma astept la o crestere exponentiala a numarului de clienti care sa foloseasca cardul pe telefon, la un moment dat.”
Despre dematerializarea cardului, care incet, dar sigur, migreaza in aplicatiile de plata instalate pe telefoanele mobile, Cristian Mustata spune ca este „o poveste relativ similara cu modul in care clientii nostri au inteles sa foloseasca si banking-ul la distanta.”
„Nu stiu daca o sa asistam la dematerializarea cardului in Romania, cel putin pe termen scurt. In primul rand ne dorim sa vedem o renuntare la cash.”, a conchis oficialul BCR.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: