Gradul de echipare a clienţilor persoane fizice (număr mediu de produse pe client activ) a crescut la 4,22 de la 4,13 la finalul lunii iunie 2017.
Stocul de contracte de internet și mobile banking pentru clienţi persoane fizice a ajuns la 1,47 milioane, cu +18% mai mare faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut.
„Numărul abonaţilor MyBRD Mobile a crescut cu +40%. În prima jumatate a anului 2018, au fost aduse mai multe îmbunătăţiri platformei MyBRD Mobile: simplificarea plăţilor de facturi, adaptarea aplicaţiei la cele mai recente modele de telefoane mobile, precum şi alte setări şi funcţii noi.”, potrivit comunicatului de presa.
Creditele nete au crescut cu +2,8% în comparație cu sfârşitul lunii iunie 2017, graţie performanţei dinamice pe segmentul retail, in vreme ce depozitele s-au majorat cu +1,8%.
„Evoluţia veniturilor a fost solidă în contextul volumelor în creştere, în principal pe segmentul retail, şi al ratelor de dobândă favorabile.”, precizeaza banca. Venitul net bancar a crescut cu +10,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită, în principal, creşterii solide a veniturilor nete din dobânzi (+13,2%). Creşterea veniturilor nete din comisioane (+3,2%) reflecta numărul de tranzacţii în creştere şi veniturile mai mari din servicii de custodie şi depozitare. Categoria Alte venituri a crescut cu +13,5% datorită rezultatului mai mare din tranzacţionare.
În acest context, profitul net s-a ridicat la 757 milioane RON în primul semestru din 2018, în creştere cu +34,5% excluzând elementele nerecurente, graţie creşterii solide a veniturilor şi a costului de risc pozitiv. Rentabilitatea capitalurilor proprii a ajuns la 21,6% în primul semestru din 2018 (20,0% fără luarea în calcul a elementelor nerecurente).
“În primul semestru al anului 2018, performanţa comercială a rămas robustă, în special pe segmentul retail, după cum arată volumele mai mari de credite şi depozite şi numărul de tranzacţii în creştere, ceea ce a generat o profitabilitate solidă. Soluţiile noastre de internet şi mobile banking sunt permanent îmbunătăţite şi dezvoltate, răspunzând proactiv cerinţelor tuturor clienţilor noştri, inclusiv a celor mai abili din punct de vedere digital. Pe viitor, BRD îşi va păstra angajamentul de finanţare a economiei româneşti printr-o ofertă bine adaptată, şi va continua să îşi rafineze modelul de afaceri pentru a asigura o creştere sustenabilă”, a declarat François Bloch, Directorul general al BRD Groupe Société Générale.
In ciuda acestor rezultate considerate solide de banca, se pare ca investitorii de la Bursa de Valori Bucuresti nu au fost incantati. Titlurile BRD au inregistrat o scadere la bursa de 3,31% in 2 august (ziua raportarii rezultatelor), astfel ca o actiune BRD a închis la prețul de 13,44 lei/acțiune, pe fondul unor schimburi în valoare de 7,25 milioane lei.
BRD – Groupe Société Générale operează o reţea de 754 de unităţi. Banca are un portofoliu de aproximativ 2,4 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de circa 27 000 POS-uri şi mai mult de 1 500 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii iunie 2018, de 52,4 mld RON.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: