9 februarie 2012 – RBS si Vodafone anunta extinderea parteneriatului prin care ofera serviciul de debit direct interbancar pentru plata facturilor de telefonie mobila celor 3,4 milioane de abonati Vodafone. Astfel, dupa anuntarea primului acord cu Millennium Bank la inceputul anului trecut, pe durata lui 2011, RBS Romania a incheiat parteneriate similare cu alte patru banci. In acest interval, serviciul a devenit disponibil si pentru clientii Vodafone care au conturi curente deschise la bancile Intesa Sanpaolo, OTP Bank, Leumi Bank Romania si Alpha Bank.
Clientii Vodafone pot activa noul serviciu de debit direct interbancar prin semnarea unui mandat care confera bancii la care au contul curent deschis autorizatia de a transfera contravaloarea facturii lunare din contul personal in contul Vodafone deschis la RBS Romania. Serviciul nu presupune niciun cost suplimentar pentru clientii Vodafone. Odata activat serviciul, plata facturii Vodafone va fi efectuata lunar, fara a mai fi nevoie de instructiuni suplimentare din partea clientului.
„RBS Romania este un promotor al platilor electronice in general si ale celor prin debit direct in special. Semnarea celor patru noi parteneriate cu Intesa Sanpaolo, Leumi Bank Romania, OTP Bank si Alpha Bank reprezinta o continuare a proiectului prin care incurajam platile prin debit direct interbancar pe piata romaneasca”, a declarat Mircea Spinei, Director Tranzactii Bancare, RBS Romania.
Debitul direct este o modalitate eficienta si extrem de practica pentru utilizatori, care nu mai sunt astfel nevoiti sa se deplaseze la banca sau la casierie pentru plata facturii. Pe langa timpul castigat, clientii au in plus certitudinea platii lunare a facturii din disponibilul existent in conturile acestora, evitandu-se astfel intarzierile de plata si eventualele penalizari.
Vodafone Romania, divizie a Vodafone Group Plc., avea 8.596.375 clienti inregistrati la 30 septembrie 2011. La aceeasi data, Vodafone era cel mai mare grup de comunicatii mobile din lume, cu un numar de 391 milioane de clienti la nivel mondial.
Update
Vodafone Romania a incheiat anul 2011 cu 8,327 milioane de clienti, in scadere cu 3,1% fata de nivelul din septembrie, respectiv cu 15% raportat la sfarsitul anului 2010 , declin determinat si de deconectarea utilizatorilor prepay inactivi. Compania avea 8,596 milioane de clienti la finele lunii septembrie, respectiv 9,804 milioane la sfarsitul anului 2010.
„Numarul de Cartele prepaid este semnificativ mai mic, ca urmare a intreruperii distributiei gratuite de SIM-uri, o activitate care creste artificial baza de clienti”, a declarat Iñaki Berroeta, presedinte si CEO Vodafone Romania, intr-un comunicat al companiei.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU) a crescut la 7,3 euro in ultimul trimestru calendaristic din 2011, al treilea trimestru al anului fiscal 2011-2012, de la 7,2 euro in perioada iulie-septembrie, respectiv 6,2 euro in perioada corespunzatoare din 2010, potrivit datelor anuntate de Vodafone. Astfel, indicatorul ARPU a urcat cu 9,3% in trimestrul al patrulea calendaristic fata de aceeasi perioada din 2010.
Din totalul clientilor la 31 decembrie, 41% reprezentau abonati, iar 59% utilizatori in regim prepay, pe baza de cartela.
Potrivit companiei, in 2011 s-a inregistrat o cresterea semnificativa a numarului de clienti si a veniturilor pe segmentul datelor mobile.Astfel, numarul clientilor Vodafone Romania in zona serviciilor de internet mobil a crescut cu 77% fata de trimestrul al treilea calendaristic respectiv cu 75% fata de aceeasi perioada a anului anterior. Veniturile din internet mobil au urcat cu 33% fata de trimestrul anterior si cu 58% raportat la aceeasi perioada din 2010.
In acelasi timp, compania mama, gigantul britanic Vodafone, a anuntat o scadere a activitatii sale in trimestrul trei al exercitiului sau fiscal 2011/2012 din cauza situatiei economice dificile din tarile din sudul Europei, precum Italia sau Spania. Cifra de afaceri pe trimestrul care se incheie la sfarsitul lunii decembrie a regresat cu 2,3%, la 11,61 miliarde lire sterline (13,9 miliarde Euro).
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: