[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Creste apetitul startup-urilor inovatoare din Romania la finantare, insa nu prin banci. Dezvoltatorul platformei Ialoc.ro vrea 80.000 euro prin „crowdfunding”.

9 martie 2020

Ialoc.ro, cea mai mare platformă de rezervări online atât ca număr de localuri rezervabile cât și ca număr de utilizatori, demarează o rundă nouă de finanțare, în suma totală de 286.000 EUR, din care 80.000 EUR sunt acum disponibili pe platforma SeedBlink.

Alături de investitorii de equity crowdfunding participă fondul GapMinder VC, care este lead investor și în cadrul acestei runde, consolidându-și participația pe care o are în compania Ialoc SRL încă de acum 2 ani. La această rundă participă și investitori privați, cum ar fi Domeniul Bogdan, producătorul de vinuri sau Lister Capital.


Lansată în anul 2017, ialoc.ro a agregat o piață tânără, restaurantele românești fiind până de curând lipsite de posibilitatea rezervărilor online, această facilitate oferită clienților fiind organizată intern de fiecare local pe suport de hârtie sau cel mult într-un fișier. Conceptul de sharing economy se validează și în cazul HoReCa, restaurantele autohtone contemporane având un canal nou de atragere a clientelei. Cu un număr de 460.000 de clienți “așezați”, platforma ialoc.ro este pe punctul de a accesa mass-market, după validarea acestui model de business de către early adopters. Această etapă este momentul în care ialoc.ro va diversifica oferta, trecând de la un model “B2B” la un model “B2B2C”, în care consumatorii finali beneficiază direct de produsele inovatoare ale ialoc.ro.

Cosmin Măgureanu, fondatorul ialoc.ro si Directorul General al Platformei spune: “Misiunea ialoc pentru piața B2B este de a crește veniturile restaurantelor partenere cu până la 30%, iar pentru piața B2C este de a deveni punctul central la care se raportează consumatorul final atunci când dorește să iasă în oraș. Pe termen mediu, ne propunem să dublăm numărul de utilizatori activi prin fidelizarea acestora și implementarea mecanismelor de gamification, menite să ajute utilizatorul să reducă eforturile de căutare și selecție.

În colaborarea cu Gapminder, SeedBlink, Domeniul Bogdan și Lister Capital, am atras smart money, investitori care ne pot conecta mai bine cu piața HoReCa, alături de care construim strategia de scale-up. Prin listarea pe platforma SeedBlink ne deschidem astfel către clienți care pot fi și mai mult părtași la povestea noastră, devenind investitori.

Prin runda curentă de finanțare vom reuși să comunicăm către o piață mult mai largă de utilizatori ai aplicației (aproximativ 2.2 milioane de useri adresabili) și să deschidem un nou canal de business cu potențial de scalare și extindere pe piețele internaționale.

Această rundă de finanțare coincide cu un moment cu dublă însemnătate pentru ialoc.ro: pe de o parte face un pas hotărât către mass-market cu afacerea de bază, iar pe de altă parte diversifică oferta adresată consumatorilor, venind aproape de utilizatorii finali cu oferte speciale. Experiențele din România vor fi validate și în regiune, dinamica business-ului având caractere comune.

Cristian Dascălu, Partener GapMinder și CoFondator Techcelerator adaugă: “După prima rundă de investiții în Ialoc.ro realizată în 2018 prin programul de accelerare Techcelerator, echipa și businessul lor au confirmat tracțiunea și dezvoltarea în piața locală. Suntem bucuroși că acum compania a ajuns la etapa scalării internaționale și diversificării și că în cadrul acestei noi runde de finanțare putem aduce alături de noi și investitori privați, în regim de de equity crowdfunding, prin intermediul SeedBlink.”

Andrei Dudoiu, Co-Fondator și CEO SeedBlink: “Ne bucurăm că avem ocazia să facilităm investitorilor din plaforma noastră de equity crowdfunding acesul la investiția într-o companie inovatoare care a jucat rolul de formatoare de piață și care acum are ocazia să-și consolideze leadershipul, investind în vânzări și marketing, plus adăugarea de produse noi pentru consumatori. Un alt semnal pozitiv pentru noi este parteneriatul în această listare cu GapMinder VC, unul dintre cele mai active fonduri de venture capital din zona de seed money de pe piața românească.”

Un alt reper important pentru poziționarea și remarcarea performanței ialoc.ro este parteneriatul exclusiv pe piața din România, încheiat la finalul anului 2019, cu cea mai populară platformă de travel, Tripadvisor.com, rezervările fiind făcute direct prin intermediul ialoc.ro ori de câte ori un restaurant listat pe Tripadvisor are contract cu platforma locală.

Mai mult, se conturează oportunitatea pentru ialoc.ro de a se integra și în piețele externe din regiune, industria rezervărilor fiind în creștere semnificativă la nivel internațional.

Ialoc.ro se înscrie în seria startup-urilor regionale care se lansează către faza următoare a validării produsului de baza, marketingul inovativ fiind cel care poate face saltul către clienții potențiali.

Portofoliul GapMinder include companii precum FintechOS, TypingDNA, SmartDreamers, Deepstash, Frisbo. GapMinder este co-finanțat în majoritate prin Programul Operațional Competitivitate 2014 – 2020.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?