[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Credius: „Ne asteptam sa apara servicii prin care clientul, cu ajutorul vocii, sa faca transferul bancar”

24 martie 2021

Când a lansat Credius primul credit online în 2017, în motorul de căutare Google România nu apărea această sintagmă „credit online”. Acum, aproape fiecare bancă sau IFN promovează activ creditarea online în oferta sa, „oricare ar fi interpretarea „online-ului” în viziunea lor”, spune Credius intr-un articol publicitar publicat de ZF.

Noile tendinte in domeniul serviciilor financiare

Printre acestea se numără tehnologiile de interfaţă vocală (Voice User Interface). În câţiva ani vom vedea tehnologii similare cu Siri sau Alexa implementate la scară largă şi în domeniul financiar. De aceea, ne aşteptăm ca şi pe piaţa financiară să apară servicii prin intermediul carora clientul, cu ajutorul vocii, să facă transferul bancar, să aplice pentru un credit sau să efectueaze un schimb valutar.

Cu siguranţă, utilizarea biometriei pentru recunoaşterea identităţii este astăzi o alta tendinta. Utilizarea datelor biometrice este pusă în aplicare în diferite sisteme de acces cum ar fi deblocarea telefonului. În India funcţionează, de exemplu, registrul Aadhaar, cel mai mare sistem digital de bio-identificare, care gestionează datele biometrice (amprentele digitale şi fotografiile feţei şi a irisului ochilor) a tuturor cetăţenilor indieni. Acest sistem este utilizat de orice instituţie guvernamentală sau comercială. În baza identificării biometrice se acordă ajutorul social, serviciile medicale, sunt contabilizate orele de lucru, eliberate cardurile SIM, se efectuează tranzacţii imobiliare, se deschid conturile bancare sau se acordă creditele de nevoi personale. Şi asta se întâmplă într-o ţară în curs de dezvoltare, cu o populaţie de peste 1 miliard de persoane.

„Sunt noi generaţii de clienţi, care nu vor accepta o altfel de relaţie cu o instituţie financiară în afara celei complet digitalizate. Vom fi martorii unor transformări majore în aceasta direcţie. Probabil, în curând, consumatorul nu va avea nevoie nici de card, nici de telefonul mobil pentru efectuarea cumpărăturilor sau pentru obţinerea unui credit,” conchide Credius.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?