Credit Europe: crestere cu 3% a portofoliului pe carduri de credit si cu 7% a rulajului sumelor utilizate, fata de 2017

8 mai 2019

Credit Europe Bank România a încheiat anul 2018 cu un profit net de 53 mil. lei, în creștere cu 13% față de rezultatele financiare din 2017. Rezultatul vine „pe fondul majorării rulajului sumelor utilizate aferente cardurilor de credit din portofoliu, a creditelor acordate companiilor, însă și al scăderii cheltuielilor operaționale.”, potrivit comunicatului bancii.

„Performanța financiară consolidată a băncii din 2018 se conturează din mai multe linii de business strategice. Creditele oferite clienților au atins nivelul de 2 mld. lei, depozitele atrase de bancă au făcut un salt la 3 mld. lei, iar rulajul sumelor utilizate pe cardurile de credit a crescut cu peste 7% comparativ cu 2017. Veniturile totale au rămas aproximativ la același nivel din 2017, atingând valoarea de 209 mil. lei în 2018, iar cheltuielile operaționale au scăzut cu circa 10% față de anul anterior.”, a declarat Yakup Çil, CEO Credit Europe Bank România.


„În 2018 am continuat să investim în noi tehnologii și în componenta digitală, acestea fiind direcții importante de dezvoltare pentru anul 2019 care deja marchează pentru Credit Europe Bank România lansarea gadgeturilor – sticker + brățară – AVANTAJ2go și OPTIMO2go, atașate cardurilor de credit din portofoliul nostru.”, a adaugat CEO-ul bancii.

Pe segmentul retail, numărul cardurilor de credit a crescut cu circa 3% și rulajul sumelor utilizate aferente cu aproximativ 7% față de 2017, „ca urmare a cererii consumatorilor, dar și a atragerii de noi clienți și magazine partenere în portofoliul actual”, precizeaza banca.

Pentru anul 2019 banca se asteapta la o creștere a numărului de tranzacții, cu precădere cele fără numerar, datorită gadgeturilor contactless puse la dispoziția clienților.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?