[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Country manager Revolut Romania: „ne apropiem de 150.000 de utilizatori – obiectivul este 1 mil. de utilizatori in urmatorii trei ani”

30 ianuarie 2019

Prezenta la conferinta internationala Banking 4.0, Irina Scarlat – country maneger Revolut, a acordat NOCASH un interviu in care a vorbit despre profilul utilizatorului, gradul de tranzactionatre si planurile de dezvoltare pentru anii urmatori.

La momentul interviului (finele lunii noiembrie 2018), Revolut atingea pragul de 100.000 de utilizatori activi dupa numai 6 luni de la deschiderea oficiala a biroului din Romania. Cand au lansat operatiunile in Romania, Revolut avea deja 20.000 de utilizatori. Acum s-a trecut pragul de 100.000 si obiectivul este 1 milion de utilizatori in Romania in urmatorii trei ani.

Chiar daca este inca o poveste aflata la inceput, am intrebat reprezentantul Revolut ce mutatii au intervenit in comportamentul consumatorului de servicii Revolut si in profilul acestuia, in cursul anului 2018.

„Initial, cei 20.000 de clienti care erau in portofoliul nostru la momentul lansarii foloseau Revolut ca un card de calatorie. Astazi oamenii isi folosesc cardul la Digi, Auchan, Carrefour, McDonald’s,  Vedem tot mai mult tendinta de a-si folosi cardul Revolut drept cardul lor de zi cu zi. 70% sunt tranzactii de plati cu cardul, online sau offline, undeva la 15% sunt transferuri catre alte conturi bancare din lume, sunt transferuri instant catre alti utilizatori Revolut.”

In ceea ce priveste varsta utilizatorilor, managerul recunoaste ca a fost surprinsa sa constate ca acestia nu sunt doar „millenials”.

„Eu m-am asteptat sa vad un profil mai tanar al utilizatorului insa constatam ca varsta medie a utilizatorului este in continua crestere, fiind undeva la 35 de ani. Majoritatea utilizatorilor nostri sunt intre 30 si 45 de ani, care au ceva putere de cumparare, sunt oameni activi, care apreciaza simplitatea produsului si faptul ca pot economisi, ca nu mai platesc taxe si comisioane bancare.”

Economisirea la Revolut – fara depozite dar cu „pusculite” de 5 mil. lei

Ajunsi la acest subiect, am dezvoltat putin partea de economisire si cum fac acest lucru romanii prin Revolut.

„Ne apropiem de 5 mil. de lei economisiti in „vaults”. Noi nefiind o banca, nu oferim utilizatorilor nostri posibilitatea de a detine depozite dar ii ajutam sa economiseasca prin crearea acestor vaults, care functioneaza ca niste pusculite digitale. Ei platesc cu cardul iar diferenta rotunjita la un multiplu de 5 se adauga automat in vault-ul lor. Astfel pot strange bani pentru obiectivele lor.”

„Posesorul poate mari suma la care poate sa rotunjeasca. Avem utilizatori care isi aleg singuri factorul de multiplicare. De exemplu daca iti platesti o cafea cu 8 lei, in vault se va duce diferenta pana la 10 lei. Dar poti alege sa multiplici aceasta diferenta cu ce factor doresti.  Avem un utilizator in Romania care are un factor de multiplicare de 100 pe diferenta.”

Scarlat a mai precizat ca utilizatorul poate seta plati recurente catre vault luand decizia ca o data pe luna, sa transfere o anumita suma, la alegere, in pusculita digitala.

Relatia dintre banci si fintech

In cadrul evenimentului s-au analizat teme precum instant payments si inteligenta artificiala, domenii in care bancile din Romania au facut pasi inainte. „Este foarte bine ca se misca si in acest sens insa, din pacate, bancile s-au trezit un pic prea tarziu in jocul acesta al digitalizarii.”, spune Scarlat.

„Bancile vor sa se schimbe. Intrebarea este in ce masura pot face asta. Poti sa inveti un elefant sa danseze?”

Desi este convinsa ca bancile mari au o problema cu transformarea digitala tocmai din cauza dimensiunii lor, care le impiedica sa se miste suficient de rapid, reprezentantul Revolut nu vede disparitia totala a acestora cauzata de alternativa fintech.

„Cred ca bancile si fintech-urile vor continua sa coexiste o perioada lunga de timp de acum incolo, dar nu toate bancile si nu toate fintech-urile. Bancile care nu se digitalizeaza si care nu se adapteaza vor muri. Vor supravietui doar cele care vor inova. La fel si in cazul fintech-urilor, care nu vor trece de procesele de compliance, de legal ca la carte, si ne se vor adapta la crestere, vor muri la randul lor.”

In cele din urma bancile vor inghiti fintech-urile sau viceversa?

„Vor supravietui pe termen lung cateva banci si cateva fintech-uri dar nu cred ca se mai poate vorbi de achizitii la acest nivel.”

Ce urmeaza dupa obtinerea licentei bancare?

Este foarte important de retinut ca nu ne vom transforma intr-o banca imediat dupa obtinerea licentei. De la depozite la partea de creditare sunt optiuni pe care le investigam. Probabil ca va fi un intreg proces de transformare si de adaptare catre o banca si diversificarea gamei de servicii disponibile, care nu stim cat va dura. Oricum vor fi pasi diferiti pentru piete diferite.

In 28 ianuarie 2019, Revolut a anuntat ca incepe constructia unei echipe globale de licentiere pentru a se transforma in banca, in toate pietele curente dar si cele viitoare (SUA, Canada, India, Japonia, Australia, Singapore si Hong Kong).

Compania cauta sa acopere urmatoarele pozitii: Global Head of Licence Operations, Financial Modelling Manager, Licence Business Planning Manager, Banking Licence Project Manager, Credit Licence Project Manager, Trading Licence Project Manager

La nivel local, sunt pozitii deschise pentru Business Development Manager, PR Manager si Community Manager pentru Bucuresti, Iasi, Cluj si Timisoara.

De ce este atat de importanta pentru Revolut partea de comunitate? Pentru ca „este principalul nostru motor de crestere”, potrivit Scarlat.

Interviul integral cu Irina Scarlat – country manager Revolut Romania

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?