Cosmin Vladimirescu, Mastercard: „Vedem niste cresteri fenomenale pe platile realizate prin solutii de mobile wallet. In septembrie 2020, fata de februarie 2020, cresterea a fost de 145%”

Premium
19 octombrie 2020

Pandemia nu a dezvoltat doar sectorul de comerț electronic, ci și digitalizarea accelerată, în special a instituțiilor publice. Numărul semnăturilor digitale a crescut de la 500.000 la 720.000 doar în prima parte a anului, în timp ce plățile prin card au înregistrat o creștere fără precedent în țara noastră.

Daca pe trimestrul II 2019, BNR raporta cam 353 mil. de tranzactii de plata, in aceeasi perioada a acestui an numarul acestora a ajuns la 395 de milioane. Daca adaugam aici si cardurile de masa, lucrurile arata chiar mult mai bine,” a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația, in cadrul conferintei online dedicate Zilei Nationale a Comertului Electronic, eveniment organizat de ARMO.


Nu este singurul lucru imbucurator. Ce ne-a bucurat pe noi foarte mult este faptul ca numarul de utilizatori de plati online, in portofoliul Mastercard a crescut cu o treime fata de aceeasi perioada a anului trecut. Ponderea platilor online cu cardurile Mastercard, in totalul platilor cu cardul, s-a dublat la inceputul anului.

Un segment cu o evolutie remarcata de oficialul Mastercard este plata cu mobilul.

Vedem niste cresteri fenomenale pe platile realizate prin solutii de mobile wallet. In septembrie 2020, fata de februarie 2020, cresterea a fost de 145%. (…) Insa trebuie sa recunoastem: avem cresteri mari pentru ca ne raportam la o baza redusa de utilizatori.

„Lock down-ul” instaurat de la jumatatea lunii martie timp de 30 de zile a adus cresteri spectaculoase in comertul electronic si a contribuit la modificarea comportamentelor, atat ale posesorilor de card cat si ale comerciantilor, care au migrat masiv catre plati online.

Elena Gheorghe, country manager PayU Romania: „La inceputul pandemiei, am vazut cresteri intre 33% si 600%. Am avut verticale care au avut niste cresteri absolut spectaculoase, printre ele numarandu-se jucarii, food, retail si marketplace, home & deco. Acest lucru a venit pe fundalul lock-down-ului. De asemenea, am avut comercianti care au raportat in timpul pandemiei ca plata online cu cardul a atins ca si pondere in marile orase, undeva in jurul a 60%. Asta in conditiile in care, de exemplu, inainte de pandemie era undeva la 25-30%. Practic, pandemia a venit sa accelereze intr-un mod absolut spectaculos eforturi care se faceau de cel putin 4-5 ani in ceea ce priveste plata online cu cardul.

Aceasta idee a accelerarii lucrurilor datorata pandemiei, in ceea ce priveste migrarea catre digital, este confirmata si de cel mai mare retailer online din Romania. „Dezvoltari care le asteptam in 3-4 ani s-au intamplat in 3-4 luni atat la nivel de companie, cat si la nivel de procese care au loc in digitalizarea institutiilor statului,” a declarat Oleg Roibu, Legal & Public Policy Director eMag.

Elena Gheorghe: „La inceputul pandemiei am primit foarte multe cereri de inrolare a comerciantilor in online. Putem confirma faptul ca gradul de utilizare a cash-ului s-a redus. Daca inainte aveam undeva la 25% ca pondere a platii cu cardul pee total cifra de afaceri a comerciantilor in online, in perioada pandemiei ea a atins chiar si 60%, in marile orase, pentru anumiti comercianti.”

Pandemia a determinat o schimbare de comportament. Este singurul factor? Cu siguranta nu. Am ajuns aici prin multe eforturi si cumva cred ca eforturile educationale si investitiile in tehnologie acum au facut sens dintr-o perspectiva noua,” a declarat Vladimirescu.

Dezbaterile din cadrul Zilei Comerțului Electronic pot fi urmărite pe site-ul evenimentului, www.ziuaecom.ro, sau pe pagina de Facebook ARMO.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?