[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Cosmin Vladimirescu, MasterCard: „cel putin 5 mil. de romani nu au niciun fel de produs bancar, nici macar un cont curent”

7 iulie 2017

Peste cinci milioane de români sunt eligibili pentru a accesa produse bancare, (conturi curente, credite sau depozite), însă nu au nicio relaţie cu banca, această situaţie fiind în principal rezultatul economiei subterane, susţin specialiştii prezenţi pe 4 şi 5 iulie la evenimentul ZF Bankers Summit’17.

„Suntem mult în urmă faţă de alte ţări, în România minimum cinci milioane de oameni nu au niciun fel de produs bancar, nici măcar un cont curent“, a punctat Cosmin Vladimirescu (foto), general manager al Mastercard România.

Gradul de incluziune financiară în România este printre cele mai reduse din Uniunea Europeană şi se situează la niveluri scăzute în comparaţie cu ţările din regiune. Potrivit datelor BNR, rata de deţinere a unui cont bancar în rândul populaţiei adulte era de 61% în anul 2014, în creştere de la 45% în anul 2011, dar încă mult sub valoarea înregistrată la nivel european, aproximativ 95%.

Bancherii nu sunt foarte optimişti în ceea ce priveşte creşterea rapidă a gradului de bancarizare în rândul populaţiei şi estimează că în cinci ani, doar aproximativ un milion de români (din cei 5 nebancarizati) vor fi convinşi să utilizeze produsele bancare.

Sursa: ZF

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?