[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

CoraDrive.ro – valoarea cosului mediu de cumparaturi este dubla fata de cea din magazin

24 ianuarie 2014

Lansat la inceputul lunii decembrie 2013, serviciul Cora Drive a ajuns la o medie de 20 de comenzi pe zi iar valoarea medie a cosului de cumparaturi online este de 220 RON, dublu fata de cea din magazinul real. Managementul magazinului Cora Lujerului, unde a fost lansat serviciul, se asteapta ca pana la sfarsitul acestui an sa se ajunga la o medie zilnica de cinci ori mai mare decat cea inregistrata in prezent.

“De la momentul lansarii serviciului (2 decembrie 2013 n.r.) comenzile sunt in continua crestere. Estimam ca ne vom atinge targetul pana la sfarsitul anului si vom ajunge la 90-100 de comenzi pe zi”, a declarat in cadrul emisiunii ZF live, Claudia Mirica (foto), director Cora Lujerului.

Claudia Mirica_director Cora LujeruluiIn acest moment serviciul este folosit mai mult de barbati, procentul fiind de 54%. “Probabil ca primesc lista din partea sotiei si fac cumparaturile in pauza de masa iar in drum spre casa ridica cumparaturile”, incearca o explicatie doamna Mirica.

Prin platforma de vanzari online, managementul Cora se adreseaza clientilor care nu au timp sa vina la cumparaturi. Estimarea reprezentantului Cora este ca economia de timp este intre 45 de minute si o ora, “poate si mai mult, in functie de cosul de cumparaturi”. De aceea Claudia Mirica apreciaza ca alternativa oferita de Cora Drive conduce la cresterea volumului de vanzari.

Chiar daca promotiile din magazin sunt si pe site, desi sunt si promotii promovate exclusiv pe site, “clientii CoraDrive, care cumpara din site-ul nostru, nu cauta promotii ci dimpotriva, produse de gama foarte buna, brand-uri, si primeaza calitatea”, precizeaza managerul citat. Aceasta poate fi si o explicatie pentru faptul ca valoarea medie a cosului de cumparaturi din online este de doua ori mai mare decat cea din magazine.

Cum se cumpara
Prima etapa este de creare cont. Daca clientul beneficiaza de un card Cora atunci datele sunt preluate automat din sistem. Apoi clientul isi alege cumparaturile si intervalul orar pentru preluarea comenzii. Comanda se realizeaza in minim 2 ore de la lansarea acesteia iar plata se face exclusiv online. Nu se impune un nivel minim al comenzii, clientul putand comanda online “doar o portocala”, daca doar de atat are nevoie.

“Clientul are posibilitatea de a opta pentru intervale orare de 30 de minute (intre 08.30 si 21.30 n.r.). Daca clientul intarzie o ora sau vine mai devreme cu o jumatate de ora comanda este pregatita.”, precizeaza Mirica.

Pentru pregatirea sacosei cu lucrurile comandate si platite online, magazinul are o echipa speciala denumita Cora Drive, formata din opt oameni. Clientul ridica sacosa de cumparaturi dintr-un loc special amenajat in afara magazinului. La revenirea in magazinul online, clientul poate vedea in sistem istoricul achizitiilor.

Ce urmeaza
Reprezentantul Cora este convins ca serviciul va castiga teren si va detine o pondere importanta in volumul vanzarilor.
“Ce este foarte incurajator este ca odata ce clientii au facut o prima comanda acestia revin si lanseaza noi comenzi. Chiar daca suntem inca la inceput, serviciul a fost foarte bine primit de catre clienti. Nu stiu daca pot face o estimare insa ce pot sa va spun este ca in Franta reprezinta in jur de 10% din vanzari.”

Managerul Cora a mai confirmat intentia de a implementa sistemul si in alte magazine fara a preciza insa cand se va intampla acest lucru sau catre ce zone/orase.
“Avem in vedere extinderea si la alte magazine. Deocamdata testam zona. Lujerului-Militari este o zona buna, inconjurata de cartiere, situata in inima orasului, si clientii vin mult mai des – ceea ce este un plus. Merg bine si magazinele care se afla la marginea orasului, unde clientii vin cu masina personala si cosul de cumparaturi are o valoare mai mare. Avem clienti care comanda online si vin pe jos sa-si ridice cumparaturile si sunt foarte incantati. De altfel, in Franta exista Drive pietonal – pentru magazinele mici de tip supermarketuri; clientii isi fac cumparaturile online si vin sa le ridice fara masina, de la magazin.”

Nu in ultimul rand, se intentioneaza dezvoltarea platformei astfel incat sa permita comanda prin intermediul telefonului mobil. “Vom dezvolta si aplicatia mobile si atunci va fi mult mai simplu. Vom putea face cumparaturile si in trafic, la semafor.”, a concluzionat doamna Mirica.

Taguri:

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?