[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Consiliul Concurentei va investi 1,7 mil. lei in crearea platformei online ”Monitorul preţurilor”

30 august 2018

Consiliul Concurenţei a finalizat caietul de sarcini şi va lansa în această săptămână licitaţia pentru achiziţionarea aplicaţiei informatice privind dezvoltarea comparatorului online de preţuri „Monitorul preţurilor”, care va include date cu privire la peste un milion de produse alimentare şi carburanţi auto, a declarat, pentru Agerpres, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele autorităţii de concurenţă.

Noua platformă online va conţine atât forma extinsă a Monitorului preţurilor pentru alimente, instrument lansat de autoritatea de concurenţă la sfârşitul anului 2016, cât şi un comparator al preţurilor pentru carburanţii auto.

Având în vedere succesul proiectului-pilot, Consiliul Concurenţei doreşte extinderea Monitorului preţurilor la nivel naţional şi pentru toate produsele alimentare, mai puţin băuturile alcoolice spirtoase, comercializate de marile reţele de magazine prezente în România.

Potrivit Consiliului, Monitorul preţurilor urmăreşte să ofere consumatorului informaţiile de care are nevoie pentru achiziţiile sale săptămânale de produse alimentare, ajutându-l să facă o alegere motivată între ofertele mai multor magazine, dar şi să amplifice presiunea concurenţială asupra magazinelor.

În ceea ce priveşte Monitorul preţurilor pentru carburanţi, acesta va reprezenta un instrument prin intermediul căruia se va stimula concurenţa, atât prin preţ, cât şi prin serviciile oferite, între companiile implicate în comercializarea cu amănuntul a carburanţilor auto.

Platforma online va afişa preţurile pentru toate tipurile de carburanţi (benzină şi motorină) practicate în reţelele OMV, Petrom, Rompetrol, Mol, Lukoil, Socar şi Gazprom din întreaga ţară.

„Dezvoltarea acestui sistem de monitorizare a preţurilor va conduce la transparentizarea pieţei pentru consumatori, permiţându-le acestora să se informeze cu privire la preţurile practicate de către principalii distribuitori cu amănuntul a produselor alimentare, respectiv de principalele reţele de distribuţie a carburanţilor auto, astfel încât să poată alege produsele cu cel mai bun raport preţ-calitate’, a arătat Chiriţoiu.

Astfel, în vederea creării platformei online ”Monitorul preţurilor”, autoritatea de concurenţă doreşte să achiziţioneze un Sistem Informatic Integrat care să cuprindă un set de aplicaţii informatice şi licenţele necesare funcţionării, echipamente hardware, servicii de mentenanţă a aplicaţiilor, precum şi servicii de instruire a utilizatorilor/administratorilor.

Valoarea estimată a contractului este de 1,7 milioane lei, sumă prevăzută în bugetul aprobat al Consiliului Concurenţei pentru anul 2018.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?