[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Consiliul Concurentei investigheaza eMag pentru posibil comportament anticoncurential

29 decembrie 2017

Consiliul Concurenţei a declanșat o investigație privind un posibil abuz de poziţie dominantă de către Dante International SA pe piața serviciilor de intermediere prin platformele online din România. Investigația vizează un posibil comportament discriminatoriu al Dante în raport cu comercianţi cu amănuntul de produse de larg consum, care reprezintă concurenţi direcţi ai companiei, în calitate de comerciant de produse de larg consum.

„În cadrul investigaţiei s-au efectuat inspecţii inopinate la sediul companiei Dante International SA, iar documentele ridicate se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice. Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practice anticoncurenţiale analizate.”, potrivit comunicatului de presa al Consiliului Concurentei.

Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor.

Dante International este o companie specializată în comerţul cu amănuntul de produse de larg consum. Pe de altă parte, societatea deţine şi administrează o platforma de tip „marketplace”, prin care se derulează intermedierea între comercianţii cu amănuntul şi clienţii acestora.

Punctul de vedere al eMag referitor la ancheta Consiliului Concurentei:
„Colaboram cu autoritatea de concurenta si punem la dispozitie toate informatiile necesare pentru clarificarea specificului activitatii de comert online prin platforma marketplace. Platforma reprezinta o optiune suplimentara pentru comerciantii care vor sa acceseze un nou canal de vanzare. Acestia pot fi comercianti online sau magazine traditionale care vand deja prin canale proprii sau alte platforme de tip marketplace. Pe platforma, comerciantii isi stabilesc singuri politicile comerciale. Investim constant in tehnologia platformei marketplace in beneficiul clientilor, care astfel au acces la o diversitate mare de produse.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?