Conferinta internationala Banking 4.0: Romania intra in era „instant payments”

28 noiembrie 2018

NOCASH a comandat iSense Solutions un studiu care a relevat faptul ca pentru 76 % dintre respondenti o banca moderna inseamna rapiditate. Mai mult, cand au fost intrebati pentru ce anume ar schimba banca la care au cont, 11% dintre respondenti a raspuns ca pentru serviciul de “plati instant”.
“In aceste conditii, “instant payments” are potential de a deveni in curand un criteriu de selectie si un diferentiator atunci cand vorbim de alegerea sau pastrarea unei banci, “declara Sergiu Cone, organizatorul Conferintei Internationale fintech Baking 4.0

Studiul cantitativ a fost realizat online in cursul lunii noiembrie, pe un esantion de 604 persoane, reprezentativ urban, pentru posesorii de card cu varsta de minim 18 ani. Studiul are o marja de eroare de +/- 3.99 si un nivel de incredere de 95%.


Incepand cu 10 decembrie 2018, TRANSFOND va pune la dispozitia tuturor prestatorilor de servicii de plati produsul Plati Instant – infrastructura interbancara pentru plati de retail in timp real (pana intr-un plafon de 50 mii lei). Prestatorii de servicii de plati cu acces la aceasta infrastructura sunt atat bancile, deja membre ale Casei de Compensare Automata a platilor interbancare, cat si institutiile financiare nebancare, autorizate ca atare de catre banca centrala, sub conditia de deveni participant la Casa de Compensare Automata.

Utilizatorii finali (consumatori, autoritati, business-uri, etc.) vor putea utiliza Plati Instant, atat pentru plati, cat si pentru incasari, pe masura inrolarii bancilor (sau altor prestatori de servicii de plati) cu care acestia lucreaza, in infrastructura interbancara mentionata. Anuntul a fost facut in premiera la conferinta internationala Banking 4.0, de catre Bogdan Nastase – Project Manager Transfond

O serie de banci se afla in etapele finale de pregatire, inrolarile acestora in infrastructura pentru Plati Instant urmand sa fie realizate de la inceputul anului viitor, in functie de stadiul concret al actiunilor interne de conectare ale fiecareia la respectiva infrastructura.

Primele doua institutii de credit care vor introduce in oferta lor acest serviciu sunt Banca Transilvania si CEC Bank. BCR se afla de asemenea, intr-un stadiu avansat de pregatire, celelalte banci urmand sa se inroleze in infrastructura centrala in raport de propriile strategii pentru produsele oferite clientilor. Clientii bancilor inrolate vor putea transfera fonduri intre ei, interbancar, in limita a 49.999 lei per tranzactie. Banii vor intra in contul beneficiarului in mai putin de 10 secunde de la initierea transferului de catre platitor. Serviciul va fi disponibil 24/7.

Tot in cadrul conferintei, dl. Nastase a mai anuntat, pentru prima parte a anului viitor, lansarea in productie de catre TRANSFOND a serviciului AliasPay, ce va permite initierea de plati prin intermediul dispozitivelor mobile, cunoscand doar numarul de telefon mobil al beneficiarului, in locul IBAN-ului acestuia. Folosind AliasPay, clientii serviciilor de plati vor putea sa initieze sau sa incaseze diverse sume, in plafonul mentionat, fie prin Plati Instant, fie prin ordine de plata traditionale.

“Este foarte probabil ca numarul bancilor ce vor implementa serviciul de plati instant sa creasca in cursul anului viitor. Cercetari de piata recente atesta faptul ca bancile pot castiga clienti daca ofera rapiditate si “instant payments”, declara Sergiu Cone.
Organizata de catre NOCASH in 27 noiembrie, prima editie a conferintei internationale fintech – Banking 4.0 a strans peste 200 de specialisti din noua tari, specialisti care au vorbit despre tehnologiile emergente care vor schimba industria serviciilor financiare in urmatorii ani: blockchain, biometrie, cloud computing, economie conversationala, inteligenta artificiala si “machine learning”.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?