[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Concluzii Black Friday – rata de conversie continua sa scada, tot mai putin romani fiind sedusi de oferta. Folosirea overdraft-ului pentru cumparaturi, la maxime istorice.

Premium
17 decembrie 2021

Cei mai mulţi români continuă să plătească de Black Friday din economii, însă plăţile făcute din salariul curent şi prin descoperiri de cont au fost mai frecvente în 2021 faţă de anii anteriori, conform celei de-a VII-a ediţii a studiului Black Friday, realizat de Starcom in randul utilizatorilor de internet din mediul urban, cu vasta de cel putin 18 ani.

Asa cum arata si procentele de mai jos, peste 40% dintre participantii la studiu au declarat ca au cumparat pe credit, cu bani imprumutati de la banca (38%) sau de la prieteni ori familie (4%).


In 2021 a crescut ponderea overdraft-ului pe cardul de debit la 18% – cel mai ridicat de pana acum – in vreme ce ponderea cardului de credit a scazut cu doua procente la 20% – insa s-a mentinut peste valoarea din 2019 (18%).

Studiul mai releva ca rata de conversie continua sa scada, de la 96% in 2019 la numai 71% in 2021. Autorii studiului pun aceasta scadere pe seama contextului pandemic si a incertitudinii economice aferente.

Se pare insa ca de vina este si oferta comerciantilor daca ne gandim la faptul ca oamenii aveau alocat un buget pentru editia din acest an a Black Friday, adica si-au propus sa cumpere, insa majoritatea nu a cheltuit efectiv decat o parte din el.

Concret, doar 46% dintre utilizatorii români de internet din mediul urban au cheltuit anul acesta tot bugetul planificat pentru Black Friday, cele mai multe cheltuieli situându-se între 500 şi 2.000 lei (40%).

O buna parte dintre romanii din urban a ramas indiferenta (20%) la evenimentul de shopping al anului in vreme ce numai 5% s-a declarat sedusi de oferta – cel mai mic procent din ultimii sapte ani.

Metodologie

Studiul Starcom s-a derulat în două etape: prima, realizată înainte de Black Friday pentru a identifica intenţiile viitorilor cumpărători, iar a doua, derulată după finalizarea evenimentului, pentru a descoperi comportamentul real de cumpărături şi cum s-au schimbat planurile cumpărătorilor.

Cercetarea a fost realizată pe un eşantion reprezentativ, format din 1.079 de respondenţi, utilizatori de internet din zonele urbane. Aceiaşi respondenţi au fost intervievaţi în ambele etape ale cercetării (înainte şi după Black Friday) pentru a surprinde cu exactitate schimbările comportamentale între faza planificată şi comportamentul final de cumpărare.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?