Procesatorul de plati online PayPal a precizat intr-un comunicat de presa faptul ca preturile produselor oferite de magazinele online din strainatate au continuat, in 2013, sa fie mai mici decat cele din Romania.
“Preturile produselor oferite de magazinele online din strainatate au continuat, in 2013, sa fie mai mici decat cele din magazinele romanesti, arata o analiza realizata de PayPal, care a verificat destinatiile de unde utilizatorii romani pot achizitiona la cele mai bune preturi produse premium sau ieftine. Studiul a inclus magazine online cunoscute din Statele Unite, Germania, Marea Britanie, Rusia, China si din mai multe piete din Europa Centrala si de Est”, subliniaza reprezentantii procesatorului.
Potrivit raportului PayPal, „romanii care fac achizitii online au access la cele mai bune preturi atunci cand cumpara din Statele Unite si Marea Britanie. Cei care cumpara din Statele Unite pot achizitiona electronice la preturi cu 39% mai mici decat in magazinele romanesti, jocuri si jucarii mai ieftine cu 61%, platesc cu 40% mai putin pentru cosmetice si cu 26% mai putin pentru haine”, sustin reprezentantii PayPal.
PayPal a transmis un comunicat similar si la finalul lui 2011. Ca si in urma cu doi ani, comunicatul a starnit si acum reactii puternic negative din partea jucatorilor locali.
„In ceea ce priveste achizitiile online din afara Romaniei, estimarile PayPal sunt substantial gresite si, din pacate, duc la concluzia eronata ca magazinele online din Romania au costuri mai mari pentru cumparatori. Orice achizitie are un cost total care nu este reflectat integral de pretul afisat de un magazin online. In acest cost total, cumparatorii ar trebui sa mai ia in calcul si costurile de livrare, timpul de livrare, usurinta de a comunica inainte si dupa achizitie cu magazinul online, usurinta de a returna produse si de a primi banii inapoi, taxele si costurile ascunse”, a declarat pentru wall-street.ro Marius Ghenea, presedintele FiT Distribution si al Asociatiei Romane a Magazinelor Online.
Costurile de livrare sunt in general cu atat mai mari, cu cat distantele de livrare sunt mai mari. Costurile tipice de livrare in Romania sunt de 3-4 euro pe livrare, in timp ce orice livrare din strainatate vine cu costuri mult mai mari (care urca suplimentar in functie de tipul de livrare selectata, spre exemplu la livrarea prin curier rapid se poate ajunge la costuri de livrare de cateva zeci de euro, mai ales cand vorbim de livrari transcontinentale). „Ca sa nu mai mentionam si faptul ca multe magazine online au costurile de livrare zero, cel putin pentru anumite sume comandate, adica se livreaza gratuit oriunde in tara”, mai spune Marius Ghenea.
In raspunsul sau, Marius Ghenea ia in calcul faptul ca timpii de livrare sunt mult mai redusi in Romania, serviciile post-vanzare sunt net superioare in tara si de asemenea ca returul produselor se face mai usor cand cumperi din Romania.
Pentru oficialul ARMO este clar ca studiul PayPal „incearca sa convinga cumparatorii romani sa achizitioneze produse din strainatate, ceea ce, pe langa faptul ca este impotriva interesului economic al Romaniei, este in plus inselator pentru clientii din Romania, in conditiile in care PayPal omite sa dea toate aceste informatii utile clientilor atunci cand iau o decizie de cumparare (toate costurile ascunse si costurile de oportunitate pe care le-am precizat anterior).
Mai mult, Ghenea are si o explicatie pentru aceasta abordare considerand ca ea are o legatura cu faptul ca PayPal nu are tractiune in Romania, „motiv pentru care compania indeamna cumparatorii sa achizitioneze produse de pe site-uri din strainatate care au acorduri cu PayPal”.
La solicitarea wall-street.ro, eMag.ro, cel mai mare retailer local, a facut urmatoarele precizari:
„Toate studiile noastre de piata arata ca in topul preferintelor romanilor in ceea ce priveste magazinele online se afla numai magazine din Romania. Motivul pentru care romanii prefera sa cumpere electronice din tara sunt serviciile mult mai bune: livrarea foarte rapida, garantii extinse si service local. In plus, costurile afisate de magazinele online din strainatate cresc semnificativ atunci cand se adauga costurile de livrare, TVA si taxe vamale, in special la produsele care vin din China si SUA”.
Cu toate acestea, aproape o treime dintre romanii care cumpara online (33%) au declarat ca fac achizitii online din strainatate de cateva ori pe trimestru, in timp ce 17% au spus ca fac achizitii din magazinele online straine cel putin o data pe luna. Principalele motive pentru achizitiile online din strainatate sunt preturile mai mici (44%) si disponibilitatea anumitor produse (17%), conform unui studiu PayPal realizat, anul trecut, pe un esantion de 1.800 de utilizatori romani de Internet.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: