Specialistii apreciaza ca piata de fashion online se ridica la circa 170 milioane de euro, anul acesta urmand sa creasca cu 24-25%. “Ponderea de crestere va fi similara cu cea a anului trecut. Din pacate, nu poti face cu exactitate un calcul, mai ales pentru cei care sunt si offline si online. Oricum, piata va ajunge la circa 200, 200 si ceva de milioane de euro”, estimeaza Cristina Popa, director general adjunct fashiondays.ro.
Migrarea de la e-commerce catre m-commerce va continua si va fi un factor important de crestere a vanzarilor. In cazul fashiondays.ro, rata comenzilor plasate de pe mobile a depasit 40% si, in Black Friday, a depasit chiar 50%. Lunar, in prezent, circa 45% din comenzi provin de pe mobile.
“Am avut avantajul faptului ca am fost primul retailer online care a lansat si aplicatii. iOS-ul este predominant”, puncteaza Cristina Popa.
Un alt factor diferentiator in comertul electronic este returul produselor. FashionDays a inceput, de o luna, sa ofere retururi gratuite. “Acest lucru, intr-adevar, ar putea duce initial la o crestere a ratei de retur insa, sa fim sinceri, cine vrea sa returneze, returneaza oricum”, considera Popa. Aceasta considera ca, pe termen mediu si lung, oferirea de retur gratuit va duce la cresterea vanzarilor, intrucat clientii au mai multa incredere in magazin.
eMag va achizitiona Grupul FashionDays, tranzactia urmand a se finaliza cel mai probabil in aceasta primavara, potrivit sursei citate. Compania este deja in marketplace-ul eMag iar site-ul va ramane de sine statator.
Sursa: wall-street.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: