[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Comertul online de fashion are o platforma dedicata de tip marketplace – magazinele beneficiaza de un buget pentru promovare de 2 mil. euro in acest an

9 aprilie 2016

FashionUP anunță ca pe platforma de marketplace dedicata comerțului în online fashion sunt, in prezent, listate 350 de branduri de la care sunt disponibile aproximativ 25.000 de produse. Până la finalul anului, FashionUP țintește să pună la dispoziția clienților peste 50.000 de produse de la unele dintre cele mai cerute și căutate mărci.

De asemenea, creatorii și furnizorii locali sunt invitați să se alăture platformei, beneficiind de o serie de avantaje. Astfel, „fiecare funizor nou listat primește un buget considerabil pentru promovare și are parte de o campanie de lansare pe FashionUP, prin care este promovat pe toate canalele magazinului. În funcție de evoluția vânzărilor, beneficiază de promovare constantă sau este periodic promovat.”, potrivit comunicatului de presa

Platforma a fost creata după o muncă susținută de-a lungul a doi ani și cuprinde piese vestimentare și de încălțăminte de la mari designeri români și de la case de modă renumite. Platforma este într-o continuă dezvoltare, după cum o arată și strategia FashionUP. A debutat cu branduri precum Versace 1969, Pierre Cardin, Arnaldo Toscan, Trussardi și CK, iar din piața locală au fost adăugate branduri precum Condur by alexandru, Rossery și Thea Visconti.

În acest moment, produsele din gama de încălțăminte sunt cele mai populare în cifre de vânzări, de la pantofi cu toc la cei sport, oferta punând la dispoziția clienților modele de la branduri românești și internaționale.

„Calitatea produselor listate este și cel mai important criteriu pe care un furnizor trebuie să îl îndeplinească pentru a fi partener în marketplace. Apoi, timpul de livrare trebuie să fie cât mai mic.”, se precizeaza in comunicat.

Cum funcționează marketplace-ul FashionUP

„Un marketplace online tradițional este doar o vitrină pentru furnizori, aceștia fiind responsabili de tot procesul logistic, de la preluarea comenzilor și customer service, la facturare, packaging și livrare. Astfel, un marketplace acoperă doar o mică parte din lanțul de distribuţie, iar principalele dezavantaje sunt date de imposibilitatea asigurării unui control unitar al calității produselor și serviciilor oferite clienților, acestea căzând în sarcina furnizorilor.

De asemenea, în cazul comenzilor de la doi furnizori diferiți, clientul va plăti două taxe de livrare și va recepționa două colete, cel mai probabil, la intervale de timp diferite. FashionUP propune un model nou de marketplace prin care le oferă furnizorilor oportunitatea de a-și prezenta produsele în site automat sau manual“, a explicat Alin Stanciu, director și fondator FashionUP.

În cazul acestei platforme cu poziționare nouă, fiecare fiecare furnizor are cont de acces și se ocupă de produse de la poze, descrieri, prețul practicat per produs, promoții până la actualizările de stoc. După listarea produselor, magazinul FashionUP investește în marketing și promovarea produselor, având alocat un buget de două milioane de euro în 2016, cu cea mai mare concentrare pe online și TV. De asemenea, FashionUP centralizează comenzile și trimite clientului un singur colet, oferind client service pre și post vânzare. Este important acest aspect, deoarece circa 80% din comenzi cuprind produse de la cel puțin doi furnizori diferiți.

Prin FashionUP, furnizorii au vizibilitate atât în România, cât și în Bulgaria și Ungaria, iar volumul de vânzări este considerabil. În prezent, 80% din vânzările generate de FashionUP sunt prin produsele disponibile în marketplace. De asemenea, rata de retur e la mai puțin de jumătate din media industriei, adică 7,5% în 2015.

In cei sase ani de existenta, FashionUP a avut peste 200.000 de clienți la care au ajuns aproximativ 600.000 de produse.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?