[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Comertul electronic prin card bancar a depasit 200 mil. Euro in 2011

13 ianuarie 2012

13 ianuarie, 2012 – Cifrele oficiale raportate de principalii doi integratori de comert electronic din Romania releva faptul ca in 2011 s-au efectuat aproximativ 3,6 milioane tranzactii de plati prin card, direct din magazinele online romanesti, in valoare de 180 mil. Euro. La acestea se adauga tranzactiile bancilor si ale altor agenti economici care proceseaza la extern astfel ca in realitate sunt peste 4 mil. de tranzactii anual iar valoarea comertului electronic pe cardurile emise in Romania poate fi in jurul a 250 milioane Euro.

Datele ePayment, arata ca in 2011 s-au realizat 2,17 mil. tranzactii in valoare de 139 mil. Euro, in crestere fata de 2010 cand, prin sistemul ePayment, s-au procesat 2,08 milioane de tranzactii, la o valoare de 121 de milioane de euro.

Cresterea realizata la nivelul anului 2011 a fost impulsionata de o serie de campanii si promotii desfasurate de jucatorii din industrie. In comunicatul ePayment se arata ca, la nivelul anului 2011, s-au inregistrat cresteri mari la flori – 29,62%, jucarii – 23,38%, cadouri -21,26%, produse IT – 32%. Totodata, internetul se dovedeste un canal foarte potrivit pentru organizatiile non-profit, donatiile online inregistrand o crestere de aproape 26% in 2011 fata de 2010.

“In 2011 insa, atat magazinele online, cat si procesatorii, bancile si emitentii de carduri au implementat campanii de incurajare a comertului electronic, de comunicare a beneficiilor platii online, cu accent pe securitate si 3D Secure, precum si campanii de tip discount. Primele au oferit clarificari cu privire la mecanismele comertului electronic, celelalte au oferit un impuls concret de cumparare. Impreuna au incurajat plata online si au sustinut cresterea industriei”, explica Cristian Herghelegiu, Country Manager ePayment, PayU Group.

Datele din comunicatul Netopia, releva faptul ca in 2011 – prin platforma mobilpay –  s-au efectuat 1,38 milioane de tranzactii prin card in valoare de 40,0 milioane Euro. In cursul anului 2010, prin platforma mobilpay s-au efectuat sub 100.000 de tranzactii.

“Cresterea de anul trecut s-a bazat foarte mult pe aparitia site-urilor de reduceri. Numai pe aceste site-uri s-au efectuat circa 800.000 de tranzactii iar in total vorbim de aproape 15 milioane de euro cheltuiti de romani pe cupoane online de reduceri”, a declarat Antonio Eram, CEO-ul Netopia.

Valoarea medie a cosului de cumparaturi online a inregistrat, de asemenea, o evolutie pozitiva, de la 58 euro in 2010 la 64 euro in 2011, conform datelor din sistemul ePayment. Cele mai mici valori medii / tranzactie au fost inregistrate pentru plata utilitatilor, carti, bilete la spectacole si cupoane de reduceri – al caror cost mediu se situeaza in jurul valorii de 30 Euro – in vreme ca valorile cele mai mari au fost in turism (163 Euro).

De altfel, pe segmentul de turism sunt inca multi operatori, atat linii aeriene cat si agentii, care genereaza comert electronic insa, nefiind procesat la intern, nu apare in statisticile oficiale. Companii precum Tarom sau CarpatAir au volume semnificative pe achizitia de bilete online. In cazul CarpatAir, ponderea pasagerilor care apeleaza la achizitionarea de bilete online este in continua crestere: de la 20% in 2009, 28% in 2010, la o estimare de peste 35% pentru 2011. Cifra de afaceri a companiei a fost de 74 milioane euro in 2010, in crestere cu aprox. 14% fata de 2009.

In prezent, plecand de la datele raportate de integratorii de comert electronic, in aceasta industrie sunt activi peste 2.000 de comercianti care genereaza tranzactii in mediul online si peste 350.000 de romani, care cumpara de pe Internet folosind cardul bancar.

In ceea ce priveste evolutia industriei in 2012, asteptarile sunt in continuare de crestere a pietei mai ales daca bancile se vor implica mai mult in promovarea comertului electronic si incurajarea clientilor sa plateasca online. Un prim pas l-a facut recent Garanti Bank care a anuntat, in premiera, o campanie de achitare pe Internet a taxelor si impozitelor in trei rate fara dobanda, pentru toti posesorii de Bonus Card.

“Daca evolutia volumului de cumparaturi de produse mai scumpe precum cele IT, de exemplu, depinde intr-o buna masura de tendintele macroeconomice nationale sau chiar internationale, ma astept ca alte segmente, precum cartile, florile, jucariile etc sa isi mentina ritmul de crestere pe masura ce plata online castiga popularitate. Evolutia pietei va fi insa in mare parte influentata de jucatori noi din industrii diverse care au acum terenul pregatit si a caror intrare va atrage si cumparatori noi, precum si de inovatiile dezvoltate de catre jucatori pentru cumparatorii finali. ePayment va lansa in prima jumatate a anului curent o serie de metode de plata si servicii dedicate utilizatorilor finali prin care ne propunem sa promovam plata online, sa crestem afacerile partenerilor nostri si, in ultima instanta, sa incurajam dezvoltarea industriei”, declara Cristi Herghelegiu.

Taguri:

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?