[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Comertul electronic cu card bancar ignora criza

8 aprilie 2010

În primul trimestru din 2010, volumul tranzacţiilor online cu card bancar din România s-a ridicat la 31,85 de milioane de euro, în creştere cu 70% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, conform datelor furnizate de Romcard. În acest interval s-au procesat 603.437 de tranzacţii.

Aceste rezultate sunt încurajatoare pentru piaţa românească de comerţ electronic. Deşi estimările iniţiale indicau o creştere moderată, acest prim trimestru a început în forţă, prin intrarea unor noi jucători în mediul online. Comerţul electronic rămâne în continuare un domeniu cu potenţial de creştere,” a declarat Carmen Sebe, CEO al GECAD ePayment.

Prin platforma ePayment au fost procesate 575.000 de tranzacţii, la o valoare de 30,25 de milioane de euro.

În primele trei luni ale lui 2010 valoarea medie a unei tranzacţii a fost de 52 de euro, în scădere faţă de perioada similară a anului trecut, când valoarea înregistrată a fost de 77 de euro. Această valoare este explicată, pe de o parte, de intrarea unor noi jucători cu produse şi servicii cu valori mai mici, dar şi de faptul că majoritatea firmelor şi magazinelor online au oferit promoţii.

Cele mai comercializate produse online în această perioadă fac parte din categoriile: telecom, turism, servicii, plata utilităţilor, etail şi divertisment. Cea mai spectaculoasă creştere a numărului de tranzacţii s-a înregistrat în domeniul turismului – cu 270% mai mult faţă de anul trecut. “Turismul este una dintre industriile pe a cărei creştere am pariat anul acesta şi mă bucur că rezultatele obţinute până acum ne confirmă estimările. Acest lucru demonstrează că, atât cumpărătorii, cât şi operatorii de turism au înţeles avantajele pe care le oferă comerţul electronic în domeniul lor de activitate”, a mai declarat reprezentantul ePayment.

O evoluţie bună au înregistrat si domeniile telecom, plata utilităţilor şi divertisment unde, comparativ cu anul trecut, numărul tranzacţiilor a crescut cu 230%, 178% şi respectiv 160%. Creşterile înregistrate în aceste domenii indică faptul că, în rândul utilizatorilor, s-a creat o obişnuinţă a plăţii online cu cardul pentru cheltuielile recurente, dar şi pentru achiziţii noi.

Plata utilităţilor este unul dintre domeniile-cheie anul acesta. În perioada următoare vom asista la o creştere substanţială a numărului de tranzacţii în acest domeniu. Pentru următoarele luni ne aşteptăm la evoluţii bune şi în turism, ţinând cont că vacanţa de vară se apropie, dar şi în divertisment.  În ansamblu, comerţul electronic îşi va menţine tendinţa de creştere până la finalul anului, comparativ cu 2009, a afirmat  Carmen Sebe.

In ciuda acestor cresteri foarte consistente, comertul electronic este inca foarte departe de potential. Intr-un comunicat recent, un alt integrator de comert electronic, afirma ca la nivelul anului 2009 doar unul din 10 carduri bancare a facut o singura tranzactie de plata pe Internet.

Tranzactiile online s-au cifrat la circa 1.5% din totalul de 84,4 milioane de plati cu cardul efectuate de romani la POS-uri din tara si strainatate in decursul anului trecut, a declarat Antonio Eram, CEO si fondator Netopia Sistem, liderul pietei locale de microplati prin SMS cu o cota de 80%. “Luand in considerare cele aproximativ 12 milioane de carduri active din Romania si nivelul actual de utilizare al lor in tranzactii pe Internet, rezulta ca trebuie sa mai treaca 9 ani pentru ca fiecare card sa fie folosit macar o data si pentru o plata online. In 2009 s-a inregistrat, in medie, o singura tranzactie de cumparaturi online  de pe Internet la 10 carduri”, apreciaza oficialul companiei.

Ca si volum de tranzactii, magazinele online au incasat anul trecut de la cumparatorii romani sub 3% din valoarea platilor totale prin card de peste 3,2 miliarde de euro.

In 2010, Eram considera ca se va depasi pragul de 1.500.000 de plati online prin card bancar, cifra ce reprezinta o crestere de peste 20% fata de 2009. Din aceste tranzactii, Netopia si-a propus sa proceseze circa 30%.

Adoptia sistemelor de plati online prin card in randul micilor comercianti a fost influentata pana acum si de comisioanele mari pe care acestia trebuiau sa le plateasca la volume mici de incasari. Mobilpay (sistem de  plata online prin card bancar n.r.) a decis sa incurajeze acest segment prin aplicarea, inca de la lansare, a unui comision unic, indiferent de volumul de tranzactionare” sustine fondatorul Netopia. “Astfel toti comerciantii ce vor procesa prin intermediul serviciului mobilpay vor avea aceleasi conditii, asezandu-i  pe pozitii de egalitate din primul moment. Diferentele de comision sunt date de timpul de decontare„, mai sustine managerul Netopia.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?