[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Comerciantii online locali au vanzari sub potential (si) pentru ca nu-si optimizeaza site-urile la mobile

17 martie 2014

Cu toate ca ponderea posesorilor de smartphone-uri in randul cumparatorilor online a crescut de la 44% in 2013 la 58% in 2014, procentul celor care le si utilizeaza pentru achizitii ajunge la un procent de numai 19,2%, fata de 15,1% anul trecut, potrivit unui studiu Daedalus citat de wall-street.ro.

Practic, cresterea de numai 4 pp la utilizarea smartphone-ului pentru cumparaturi online este in marja de eroare a studiului si s-ar putea chiar sa nu existe. De ce aceasta diferenta?

Explicatia are legatura cu faptul ca, desi in piata s-au vandut peste 1 mil. de telefoane inteligente in ultimii doi ani, magazinele online romanesti nu si-au adaptat site-urile la mobile si atunci cei care cumpara online, posesori de smarphone-uri, sunt nevoiti sa-si foloseasca terminalele mai degraba pentru informare, comparare de produse, si mai putin pentru achizitii.

“Evolutia nesemnificativa a utilizarii smartphone-urilor pentru achizitii online, in conditiile in care numarul de smartphone-uri a crescut vizibil, are de a face si cu lipsa adaptarii site-urilor de e-commerce la aceste terminale. Jucatorii din aceasta industrie trebuie sa inteleaga ca telefonul mobil reprezinta pentru ei o poarta mare de acces catre persoanele care fac cumparaturi online. Practic vorbim aici de o oportunitate pe care nici unul din jucatorii cu pretentii din e-commerce nu isi poate permite sa o rateze.”, a declarat Daniel Enescu (foto), managing partner Daedalus Millward Brown.

Potrivit studiului realizat in luna februarie a.c. de catre Daedalus, in jur de 42% dintre romanii care cumpara online se informeaza de pe smartphone-uri cu privire la achizitiile pe care vor sa le faca, fata de 35% anul trecut.

In ceea ce priveste compararea preturilor sau realizarea de achizitii, procentele nu sunt foarte diferite fata de anul trecut. Practic, daca in februarie anul acesta, in jur de 25,8% dintre cei care detineau un smartphone l-au folosit pentru a compara preturi, la inceputul lui 2013 procentul era de 21,4%.

Se pare ca in materie de utilizare a terminalelor mobile pentru plata cumparaturilor online, romanii folosesc mai degraba tableta. Procentul persoanelor care cumpara online folosind tableta s-a triplat in ultimul an, 16,9% dintre clientii de pe internet folosind astfel de dispozitive pentru plati in ultimele 6 luni, potrivit aceleiasi surse. In urma cu un an procentul era de numai 4,8%.

Avansul a fost determinat mai ales de faptul ca tot mai multi romani folosesc tablete, 35% dintre persoanele care fac cumparaturi online detinand un astfel de dispozitiv, in crestere de aproape trei ori fata de anul trecut (13%).

Odata cu cresterea numarului de tablete a crescut semnificativ si utilizarea lor pentru achizitii online. Practic, in ultima jumatate de an, 29% dintre cumparatorii online au folosit tableta pentru a se informa despre produse sau servicii, in crestere de la 10% anul trecut. In acelasi timp 21% dintre cei care fac achizitii de pe internet au comparat online preturile unor produse sau servicii, in crestere de la 7% anul trecut.

Studiul a fost realizat utilizand panelul Daedalus Online, pe un esantion de 930 persoane care au facut cumparaturi online in ultimele 6 luni. Esantionul a fost cules in doua valuri – in februarie 2013 si februarie 2014. Eroarea de esantionare este de +/-4%.

Intregul studiu realizat de Daedalus Millward Brown va fi prezentat de catre Daniel Enescu in cadrul ecomTEAM, un important eveniment regional de e-commerce si marketing digital, care va avea loc pe 2-3 aprilie a.c., la Brasov.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?