Pragul de acceptare anterior era de 50.000 de euro, aplicat la cifra de afaceri.
Cu numai 18 terminale la mia de locuitori față de media europeană de 33 de terminale, România ar avea de câștigat din dezvoltarea infrastructurii de plăți electronice, se arata intr-un blog pe visa.ro
„Acceptarea plăților electronice de către un număr mai mare de comercianți începând cu 2023, datorită noilor prevederi ale Legii Cashback, răspunde cererii crescute de servicii digitale din partea consumatorilor și va contribui atât la creșterea incluziunii financiare prin dezvoltarea infrastructurii de plăți electronice în zonele rurale și în orașele mici, cât și la combaterea economiei subterane.” potrivit articolului Visa.
Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a adoptat pe 16 noiembrie 2022 Legea pentru aprobarea Ordonanței Guvernului 16/2022, care modifică legislația actuală privind introducerea sistemelor moderne de plată, cunoscută ca Legea Cashback. Astfel, comercianții cu încasări anuale în numerar de peste 10.000 de euro (50.000 de lei) au, începând cu 1 ianuarie 2023, obligația să accepte și plata cu cardul. Pragul de acceptare anterior era de 50.000 de euro, aplicat la cifra de afaceri.
Decizia autorităților de a extinde prevederile Legii Cashback poate avea un aport semnificativ la digitalizarea IMM-urilor și la reducerea economiei subterane. „Suntem încrezători că măsura adoptată va susține extinderea rețelei de acceptare și va încuraja obiceiul de plată cu cardul sau cu alte dispozitive electronice, astfel încât mai mulți consumatori să se poată bucura de confortul și siguranța plăților digitale.” spune Visa.
Potrivit rezultatelor unui sondaj privind digitalizarea afacerilor derulat anul acesta de Visa în parteneriat cu Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), aproape jumătate (48%) dintre firmele care nu acceptă încă plata cu cardul au declarat că intenționează să implementeze soluții de acceptare a plăților electronice în viitor, ca măsură de sprijinire a dezvoltării afacerilor. Un motiv important pentru firmele care acceptă deja sau intenționează să implementeze plățile electronice este și cererea din partea clienților pentru astfel de soluții.
Modificarea legislației și soluțiile de plată moderne sunt extrem de importante în contextul în care plățile digitale au fost adoptate pe scară largă în orașele mari, în timp ce în orașele mici și zonele rurale acestea sunt mai puțin utilizate din cauza rețelei de acceptare mai slab dezvoltate. Peste 300.000 de terminale sunt instalate în prezent la comercianții din România, creșterea rețelei fiind de aproximativ 30% în ultimii doi ani.[1] Totuși, aceasta înseamnă numai 18 terminale la mia de locuitori din România, față de o medie europeană de 33 de terminale, ceea ce arată nevoia de dezvoltare în continuare a infrastructurii de plăți electronice.
________
[1] Potrivit datelor raportate de Banca Națională a României, în iunie 2022 existau în Romania 332.264 de POS-uri
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: