Comenzile online de mâncare s-au triplat în timpul meciurilor României la EURO 2016 – majoritatea clientilor a platit cu cardul

25 iunie 2016

Românii comandă mai multă mâncare online, în timpul meciurilor de la EURO 2016. Potrivit datelor foodpanda.ro, cea mai mare platformă de food ordering din România, comenzile se dublează în serile în care sunt difuzate partidele de la cel mai important eveniment de fotbal al anului, iar în timpul meciurilor tricolorilor, numărul acestora a crescut și cu 200%. Preparatele culinare preferate de suporteri sunt pizza și burgerii, care generează două treimi din vânzările restaurantelor listate pe platformă.

Campionatul European de Fotbal din acest an a avut un impact major asupra vânzărilor platformelor de food ordering. Conform datelor foodpanda.ro, odată cu începerea celui mai important eveniment de fotbal al anului, cea mai mare creștere a comenzilor online de mâncare se înregistrează în intervalul orar 19.00 – 22.00, când sunt programate principalele meciuri din competiție.


”Platformele de food ordering sunt dependente de climă, iar vara nu este tocmai cel mai bun sezon din an. Acum oamenii preferă să iasă la terasă şi nu mai comandă mâncare online la fel de mult. Însă, Campionatul European de Fotbal i-a determinat pe suporterii care au urmărit de acasă meciurile să opteze mai mult pentru mâncarea de la restaurantele listate pe platformele de food ordering, pizza și burgerii fiind preferate de majoritatea clienților, în această perioadă”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager Foodpanda România.

Potrivit acestuia, numărul comenzilor înregistrate pe foodpanda.ro a crescut și mai mult în timpul meciurilor disputate de tricolori la EURO 2016. Atunci, volumul s-a triplat comparativ cu media înregistrată în luna precedentă, în același interval orar.

”În timpul meciurilor României la Campionatul European de Fotbal, restaurantele au lucrat la foc automat, pentru a face față comenzilor. De regulă, suporterii urmăresc meciurile împreună cu prietenii, iar asta se reflectă și în valoarea bonului, care a crescut cu până la 150%, maximele fiind înregistrate chiar pe 10 iunie, în deschiderea EURO 2016, când naționala de fotbal a luptat împotriva Franței”, completează Radu Bălăceanu.

Potrivit Country Manager-ului Foodpanda România, cele mai mari trei comenzi înregistrate pe platformă în timpul meciurilor de la EURO 2016 au fost în valoare de 531 lei, 386 lei și, respectiv, 274 lei, primele două fiind livrate în București, iar ultima a fost plasată de un clujean.

Suporterii nu s-au rezumat doar la a comanda mâncare de pe Internet, ci au cumpărat și băuturi, berea fiind, de departe, preferata acestora, în timp ce sucurile carbogazoase au fost cerute de 20% dintre clienți, iar apa minerală sau plată și sucurile necarbogazoase au avut o pondere de 5% din total.

Datele companiei mai arată că trei sferturi dintre clienții care au comandat în perioada meciurilor la EURO 2016 au fost bărbați, iar restul femei.

În ceea ce privește dispozitivele folosite de aceștia, peste 70% au apelat la aplicația mobilă pentru a alege mâncarea de pe Internet și majoritatea a optat pentru plata online cu cardul. Dintre cei care au utilizat smartphone-uri și tablete pentru plasarea comenzilor pe platforme de food ordering, peste 51% au device-uri cu sistem de operare iOS, peste 48% au dispozitive cu Android și 1% Windows Phone.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?