Cluj Napoca – A fost lansat proiectul pilot pentru emiterea Cartii Electronice de Identitate. Deja s-au epuizat programarile pentru urmatoarele 30 de zile.

3 august 2021

În ziua lansării proiectului pilot pentru emiterea Cărții Electronice de Identitate, în Municipiul Cluj-Napoca,  au fost epuizate toate programările pentru următoarele 30 de zile, potrivit comunicatului MAI.

Astfel, în acest moment, aproximativ 450 de persoane au optat pentru emiterea noii Cărți de Identitate Electronice.

În funcție de modul în care se va derula proiectul pilot pe parcursul a două luni, începând cu 1 octombrie, se va putea deschide și un al doilea ghișeu, ajungându-se astfel la posibilitatea prelucrării a 30 de solicitări zilnic.

În paralel, funcționează alte 3 ghișee în cadrul Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al municipiului Cluj – Napoca, unde sunt preluate cereri pentru emiterea Cărților de Identitate (model 1997).

Termenul de emitere / înmânare a CEI  este cuprins între 15 și 20 de zile. Totuși, pentru prima etapă, având în vedere că după realizarea CEI, aceasta trebuie sa fie supusă unor teste complexe, pentru cererile preluate în intervalul 2-6 august, documentele vor fi eliberate în perioada 23-25 august.

Ministrul Afacerilor Interne, Lucian BODE, în contextul lansării Cărții Electronice de Identitate, a precizat: „Noua carte electronică de identitate va permite titularului autentificarea în Platforma informatică de asigurări de sănătate și va asigura suportul tehnic necesar în vederea folosirii semnăturii electronice, pentru reducerea birocrației în relațiile cetățeanului cu autoritățile publice. Emiterea cărții electronice de identitate este rezultatul unei colaborări inter-instituționale, fiind un moment crucial pentru ceea ce înseamnă atât parcursul instituțional al serviciilor publice, cât și facilitățile de care cetățeanul român va putea beneficia odată cu deținerea noului document.”

____________

Autoritatile isi doresc să fie posibilă generalizarea emiterii C.E.I. la nivel național, până la începutul anului 2023, așa cum prevede Legea nr. 162/2020.

Noul document de identitate asigură cetățenilor garanții suplimentare de securitate, iar instituțiilor de drept public sau privat, certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise.

Cartea electronică de identitate oferă titularului accesul la servicii la nivel național și european și asigură suportul tehnic necesar în vederea folosirii semnăturii electronice ceea ce va contribui la reducerea birocrației în relațiile cetățenilor cu autoritățile publice. De asemenea, conține suportul electronic aferent cardului național de asigurări sociale de sănătate, cu interfața contact și suport electronic de tip contactless, specific documentelor electronice de călătorie.

Termenul de valabilitate al C.E.I. se stabilește în funcție de vârsta titularului pentru a fi în concordanță cu modificările fizionomiei acestuia. De asemenea, se poate solicita emiterea unui nou CEI, înainte de expirarea termenului de valabilitate, în funcție de evenimentele de stare civilă sau administrative din viața cetățenilor.

Tot ca element de noutate, opțional, la solicitarea părinților sau a reprezentanților legali, se va putea elibera o carte electronică de identitate copilului, indiferent de vârsta lui.

Emiterea unui act de identitate care asigură o protecție suplimentară datelor cu caracter personal și care, în același timp, facilitează accesul la serviciile publice naționale, dar și europene, este o necesitate impusă de evoluția societății, a cerințelor de securitate globală și a statelor, precum și pentru un control cât mai eficient la trecerea frontierei de stat.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Mihai Draghici – CEO PayByFace

„Dupa ce oamenii creeaza un cont PayByFace si au adaugat cardul, selfi-ul si PIN-ul, si au avut un pic de curaj sa se duca sa incerce, daca au incercat o data plata prin recunoastere faciala nu mai folosesc altceva (n.r. ca modalitate de plata). 80% dintre ei numai asta folosesc. Le place la nebunie.” 

Afla aici rezultatele in adoptia platii prin recunoastere faciala.

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?