[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Clientii Orange isi pot cumpara bilet la metrou cu mobilul

29 iunie 2010

28 iunie 2010 – Dupa plata parcarii folosind telefonul mobil, Orange Romania lanseaza o noua solutie de plata pentru servicii de interes public: cel de transport. Astfel, in parteneriat cu Metrorex, Orange implementeaza primul sistem de plata prin telefonul mobil al unui serviciu de transport in comun din Romania.

Cu ajutorul telefonului mobil, clientii Orange isi pot cumpara bilet pentru calatoria cu metroul. Este suficient sa solicite biletul printr-un mesaj scris la un numar scurt, apoi sa scaneze, la dispozitivul special instalat in statiile participante in acest program pilot, codul de bare pe care il primesc pe telefon printr-un mesaj multimedia. Pentru a solicita un bilet de o calatorie cu metroul, clientii Orange trebuie sa trimita mesajul scris la numarul 801 (tarif 0,36 euro), pentru a solicita un bilet cu doua calatorii trebuie sa trimita mesajul la numarul 802 (tarif 0,63 euro*), iar pentru 10 calatorii incluse – la numarul 810 (tarif 1,83* euro).

Fiecare client Orange care cumpara bilet prin telefon poate naviga gratuit in Portalul Orange pe mobil in ziua cumpararii biletului, timp de 24 de ore. In acest moment, Orange ofera acoperire pentru serviciile de voce si internet mobil in toate statiile metroului bucurestean.

In prezent, desi Orange ofera acoperire pentru serviciile de voce si internet mobil in toate statiile de metrou, accesul pe baza codului de bare de pe telefonul mobil este disponibil in doar 6 statii, unele dintre cele mai intens circulate de catre tineri: Politehnica, Petrache Poenaru, Grozavesti, Piata Victoriei, Universitate si Timpuri Noi.

“Orange a fost prima companie de telefonie mobila din Romania care, in anul 2006, a lansat servicii de plati prin telefonul mobil. Suntem incantati sa aducem astazi, impreuna cu partenerul nostru, Metrorex, inca o premiera pe piata: plata cu mobilul a calatoriei cu metroul. In prezent, oferim in exclusivitate clientilor nostri si alte solutii de plati cu mobilul pentru servicii de interes public, printre care parcarea auto in Timisoara si Oradea, cat si in afara tarii, in statiunea Albena si in orasul Ruse din Bulgaria”, a declarat Gabriela Voinea, Senior Product Manager Orange Romania.

“Plata calatoriei cu telefonul mobil reprezinta metoda alternativa pentru sistemul actual de plata a biletului de intrare la metrou. Metrorex doreste sa sprijine implementarea noilor tehnologii in Romania. Prin lansarea acestui proiect experimental, Bucurestiul se aliniaza in randul celor mai mari orase ale lumii, utilizatoare de astfel de sisteme de taxare pentru intrarea la metrou”, a precizat Gheorghe Udriste, Director General METROREX

in cazul clientilor PrePay, tariful se scade din creditul disponibil; in cazul abonatilor Orange, la tarifele mentionate se adauga TVA.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?