Clientii ING Pay si-au migrat pe telefon aproape jumatate din platile cu cardul

1 aprilie 2019

Aproximativ 45% din plăţile efectuate de clienţii ING care au instalat aplicaţia de plată cu mobilul -ING Pay- au fost migrate de pe card pe telefon, ceea ce arată că serviciile de plată cu mobilul nu reprezintă o funcţionalitate exotică, ci una folosită recurent de clienţi, potrivit lui Robert Anghel, head of mobile payments în cadrul ING Bank România.

„Faptul că 45% din plăţi sunt trans­ferate pe telefon arată că ING Pay nu este un produs exotic, o func­ţio­na­litate pe care o iau, o în­cerc şi apoi o dau de­opar­te, ci este un serviciu folosit zi de zi. În situaţiile în care clienţii nu plătesc cu telefonul am observat re­mar­ca ur­mă­toare: este multă lume în spatele meu la casă, dacă nu o să meargă apli­ca­ţia şi atunci clienţii aleg să plătească cu cardul. Clienţii trebuie să ştie că apli­caţia funcţionează la toate POS contact­less din România“, a explicat Robert Anghel, citat de ZF.

Dintre cele peste 200.000 de terminale POS operationale in piata, peste 80% sunt contactless. In mediul urban procentul urca pana la 90%, potrivit sefului departamentului de plati mobile al ING.

Plata prin ING Pay este posibila chiar si cand telefonul nu este conectat la internet, pentru ca se bazeaza pe comunicatia NFC. ING Pay va functiona chiar si cand cand platforma Home’Bank este cazuta. Plata cu mobilul nu va putea fi insa efectuata daca POS-ul comerciantului nu este conectat la internet.

O alta precizare facuta de reprezentantul ING este ca aplicatia de plata cu mobilul functioneaza pe toate telefoanele android > 4.2, insa doar pe maxim 2 telefoane in acelasi timp.

In cadrul intalnirii cu presa, de saptamana trecuta, Robert Anghel a mai vorbit despre siguranta utilizarii solutiei, si a precizat ca „datele comunicate cu POS-ul nu au nicio utilitate in izolare”. De asemenea, oficialul bancii a mai adaugat: „cu ING Pay, nicio informatie personala nu este impartita cu absolut nimeni.”

In acest context, Robert Anghel a amintit si despre procentul de frauda pe card, de sub 0,001% in Romania, apreciat ca fiind foarte mic. Raportat insa la valorile nominale ale sumelor cheltuite anual pe cardurile emise in Romania, aproximativ 59.300 mil. euro doar in 2018, inseamna ca frauda pe card in tara noastra se apropie de 60 mil. euro / an (!).

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Jan Schildbach – Analyst Deutsche Bank


„Though Libra has met with fierce resistance from central banks and supervisory authorities and might never see the light of day, in many other cases tech firms (both start-ups and established big players) have successfully captured bits and pieces of universal banks’ traditional value chain. This trend may only intensify in the coming years. In this environment, European banks remain squeezed.”

Sondaj
In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?
NoCash