[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Clientii BCR pot accesa aplicatia de mobile banking fara parole, folosind tehnologia de recunoastere a amprentei

23 septembrie 2015

BCR anunta ca lanseaza, in premiera pe piata din Romania, special pentru clientii sai, functionalitatea de autentificare la solutiile de internet banking si mobile banking BCR prin aplicatia eToken folosind optiunea Touch ID, exclusiv pentru terminalele Apple. Clientii BCR care au un telefon iPhone 5S (sau versiuni mai noi) vor putea sa acceseze, gratuit, aplicatia de mobile banking (www.bcr.ro/mobilebanking) in doar cateva secunde, folosind tehnologia de recunoastere a amprentei. Astfel, clientii nu mai sunt nevoiti sa isi aminteasca parolele complicate si isi pot accesa conturile, in doar cateva secunde, de pe mobil, intr-un mod rapid si sigur.

BCR are peste 700.000 de clienti inrolati la serviciile 24 Banking, iar in ultimul an, numarul celor care utilizeaza serviciul de mobile banking s-a dublat, fapt care se reflecta si in numarul de peste 60,000 de descarcari ale aplicatiei de mobile banking doar in primul semestru din 2015. De asemenea, numarul facturilor platite de clientii BCR prin mobile banking a inregistrat o crestere de aproape 200% fata anul 2014.

Plăţile de facturi au consemnat o crestere de 16% în acest an pe total canale electronice, iar pe mobile s-a înregistrat o dublare a platilor, în urma introducerii în aplicatie a facilitatii de scanare a codului de bara de pe factura.

„Din cei 135.000 de clienţi care utilizează un serviciu disponibil pentru internet si mobile banking, care analizeaza tranzactiile efectuate si le sorteaza automat pe categorii, 29% realizeaza plati de facturi si utilitati, 18% reprezinta retrageri de numerar la ATM si 7% retrageri de numerar la casierie. Totodată, 17% efectueaza transferuri bancare, iar 16% economisesc.”, potrivit ZF.

Utilizatorii sistemului de operare IOS (Apple) pe dispozitive mobile efectuează plati de pe telefon cu o valoare medie de 3.100 de lei, fata de 1.800 lei în cazul utilizatorilor de Android (Google), desi acestia din urma au o pondere de 70% in numarul total de utilizatori mobile banking ai BCR. Un utilizator IOS efectuează, în medie, o tranzactie, iar utilizatorii Android realizează 0,7 tranzacţii, ca pondere în total.

„Acest lucru este normal, daca stam sa ne gandim, pentru ca un utilizator de produse Apple este, de obicei, mai educat si mai înstarit”, a declarat pentru ZF Cristian Mustata, sef departament Strategie Digitala din cadrul BCR.

De la inceputul anului 2015, BCR a dezvoltat si imbunatatit o buna parte din serviciile si produsele din zona digital.
“Am integrat Touch 24 Banking cu eToken (aplicatia de smartphone care inlocuieste token-ul clasic), astfel incat clientii nostri sa se poata conecta rapid la contul lor 24 Banking direct cu eToken-ul, fara sa mai inchida sau deschida alte aplicatii.” a declarat Cristian Mustata, sef departament Strategie Digitala, BCR.

Incepand din luna iunie, BCR pune la dispozitia clientilor sai optiunea de salvarea a sabloanelor personale direct din aplicatia Touch 24 Banking si pe cea de rambursare a datoriei pentru cardul de credit BCR, folosind doar parola statica.

“Continuam sa inovam, astfel ca, din aceasta saptamana, clientii BCR au oferte personalizate de creditare in contul lor de internet banking pentru care pot opta direct online. In foarte scurt timp, aceleasi oferte vor fi disponibile si in aplicatia de mobile banking”, spune Cristian Mustata, sef departament Strategie Digitala, BCR.

“Investitia in tehnologie, dezvoltarea si inovatia in zona de digital banking a fost si va fi o preocupare continua pentru BCR si de aceea banca a investit si in pregatirea de personal dedicat acestei zone. In acest moment, exista peste 150 de “eXperti Digitali” in unitatile BCR, consilieri care sunt pregatiti in orice moment sa raspunda la intrebarile clientilor, sa ofere suport, sa preia feedback direct de la ei si sa propuna imbunatatiri viitoare pentru serviciile oferite de banca.”, potrivit comunicatului de presa.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?