Ciprian Ghise, CEO Indeco: „pana anul acesta nu am vazut niciodata un asa entuziam si asa mare avant pe care sa-l aiba platforma ghiseul.ro”

4 noiembrie 2020

Pe fondul încurajării printr-o campanie TV a utilizării serviciilor disponibile și atragerii de noi entități și, implicit, al diversificării plăților, numărul de utilizatori al platformei Ghișeul.ro a crescut spectaculos in acest an, depasind 730.000, de la mai puțin de 500.000 la începutul acestui an. De asemenea, platforma are aproximativ 500 de localitati inrolate in sistem.

Platforma Ghișeul.ro părea în 2010 o chestie de-a dreptul SF pentru autoritățile centrale, care nu credeau că un sistem IT poate afișa în timp real datoriile contribuabililor, a spus CEO-ul Indeco, Ciprian Ghise, in cadrul unei videoconferinte organizata de profit.ro.


El a povestit că în 2010 era frecventă situația în care șoferul unui TIR, pentru a intra într-un oraș mare, trebuia să se deplaseze cu taxiul la sediul primăriei și să achite taxa de acces, în timp ce taxiul îl aștepta în stradă.

Din fericire, acest scenariu este rar sau lipsește cu desăvârșire în prezent. În Baia Mare, spre exemplu, de câțiva ani casieria unde se plătea taxa de acces în oraș a dispărut, pentru că tranzacțiile se fac acum online,” a spus șeful Indeco.

Pandemia a schimbat fundamental perceptia si adoptia in ceea ce priveste plata online a taxelor si impozitelor, nu doar in Baia Mare.

Sunt implicat din 2010 în proiectul Ghișeul.ro. Vreau să spun că până anul acesta nu am văzut niciodată un așa entuziam și așa mare avânt pe care să-l aibă platforma și mă bucur că există această atitudine din partea autorităților centrale, este o atitudine opusă celei pe care am găsit-o în 2010,” a afirmat Ghise.

Platforma ghiseul.ro a fost lansata in martie 2010, ca un parteneriat public-privat intre MCSI si APERO (Asociatia de Plati Electronice din Romania), prin care a fost pus la dispoziția autoritatilor, si implicit a contribuabililor, primul sistem integral online pentru plata impozitelor si taxelor cu acoperire națională.

APERO a pus la dispoziția A.D.R. din resurse proprii si cu titlu gratuit și necondiționat setul de aplicații de tranzacționare, si asigură si astazi mentenanța și dezvoltările lor ulterioare. 

Compania Indeco Soft, membru APERO, a furnizat soluția software si realizează mentenanța curenta a platformei.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?