[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Cifrele PayPoint Romania vorbesc despre potentialul platilor electronice – este loc pentru dublarea tranzactiilor comerciale pe card

27 mai 2016

PayPoint plc, principalul operator de plăţi în numerar şi online din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, raportează pentru România o crestere anuala cu 12,7% a numarului de tranzactii plati facturi. Astfel, pentru anul financiar 2015-2016, compania a înregistrat pe plan local un volum de 60,2 milioane tranzacţii plăţi facturi (exclusiv in numerar!), efectuate printr-o retea de peste 10.200 magazine partenere.

Cota de piață a companiei a crescut în intervalul analizat de la 20% la 21,8%, ceea ce inseamna ca potentialul platilor electronice pe segmentul facturilor este de 300 mil. de tranzactii pe an. In 2015, totalul tranzactiilor prin card s-a ridicat la 500 mil., dintre care putin peste 50% au fost plati la comercianti.


„Totodată, sunt raportate creşteri semnificative şi pe celelalte segmente de plăți, de la cel al încărcării electronice a cartelelor telefonice preplătite, la transferul de bani sau plata contravalorii rovinietei.”, potrivit comunicatului de presa.

Mugur Dogariu, Managing Director PayPoint România, a declarat: „În 2008, când am lansat pe plan local serviciul de plăți facturi, obiectivul de a pune la dispoziția consumatorilor o rețea națională de 10.000 de magazine partenere era cu siguranță unul extrem de ambițios. Faptul ca acum putem anunța depăşirea acestui prag este pentru noi o mare reuşită. Indiferent că sunt magazine mici de proximitate sau fac parte din mari rețele internaționale, comercianții joacă un rol crucial în business-ul nostru. Succesul PayPoint este legat de succesul comercianților parteneri, iar implicarea lor are o contribuție esențială… Am clădit cel mai generos şi variat portofoliu de plăți existent în piață, disponibil prin cea mai extinsă rețea de puncte de plată…”

În decursul anului financiar, PayPoint a semnat acorduri de colaborare cu douăzeci şi patru de noi furnizori parteneri, ajungând la un portofoliu de 119 jucători importanți din industrii variate, cu acoperire locală sau națională. Din perspectiva serviciilor oferite, anul financiar încheiat a însemnat consolidarea poziției în segmente relevante de plăți, precum cel de utilități, telecom sau cel financiar-bancar. Totodată, o altă reuşită e marcată de extinderea la nivelul întregii rețele a disponibilității serviciului de încasare a plăților pentru rovinietă.

Pentru a asigura accesul unui număr cât mai mare de consumatori la beneficiile sistemului, PayPoint şi-a crescut reţeaua cu 907 magazine partenere în perioada analizată, având în prezent peste 10.200 puncte de plată la nivel naţional. Această extindere a fost posibilă prin semnarea de parteneriate cu sute de magazine de proximitate din zone urbane şi rurale, dar şi cu rețele mari, cu acoperire națională.

Datele sunt extrase din comunicatul oficial de anunţare a rezultatelor financiare ale PayPoint plc. pentru anul financiar 2015-2016, încheiat la data de 31 martie 2016.

La nivelul Grupului PayPoint, rezultatele sunt de asemenea favorabile. PayPoint plc. a raportat un volum de 818,7 milioane tranzacţii, în creştere cu 0,7% faţă de volumul raportat în anul precedent, iar valoarea totală a tranzacţiilor a depăşit nivelul de 14 miliarde lire sterline. La nivelul întregului grup, au fost anunţate venituri nete de 123,6 milioane lire sterline, în creştere cu 0,4 % faţă de anul anterior.

Dominic Taylor, Chief Executive al PayPoint plc., a declarat: „Am realizat progrese semnificative într-un an cu numeroase provocări. PayPoint deserveşte milioane de persoane prin activitățile de zi cu zi, operând în numele celor mai importante organizații din segmentul serviciilor pentru consumatori din Marea Britanie şi România. Un rol extrem de important îl joacă rețelele noastre de comercianți parteneri, de neegalat în termeni de acoperire și accesibilitate. PayPoint România continuă să fie liderul pieței de plăți facturi prin puncte de retail, realizând progrese considerabile şi în consolidarea altor servicii care completează segmentul principal de plăți.”

Despre PayPoint România

În România, PayPoint şi-a lansat oficial serviciul de plată a facturilor în numerar sub marcă proprie în august 2008. In afara de plati facturi, compania ofera o serie de alte servicii. PayPoint încasează sume şi în numele Scala Assistance, companie autorizată pentru emitere de roviniete, dar şi plăţi pentru facturile aferente serviciilor de securitate emise de Grupul BGS (BGS Divizia de Securitate, BGS Monitorizare-Intervenţie şi BGS Tehnic) şi pentru biletele de avion emise de compania aeriana Blue Air.

PayPoint oferă, de asemenea, servicii complete de încărcare electronică a cartelelor preplătite pentru toţi jucătorii din industria de telefonie mobilă care furnizează acest tip de produs (Telekom Romania Mobile, Orange, Vodafone, Zapp, Lycamobile, Digi Mobil), precum şi servicii de încărcare electronică pentru operatorii de telefonie fixă cu acces internaţional şi de Internet, printre care se numără Nobel şi Worldtelecom (Number One). Pentru Focus Sat, PayPoint oferă servicii de eliberare de vouchere cu coduri electronice pentru utilizatorii de servicii preplătite de tip DTH (Direct-To-Home).

Totodată, PayPoint oferă serviciile de transfer de bani Western Union pe propriile terminale, permiţând astfel consumatorilor să trimită sau să primească bani atât din afara ţării, cât şi de pe teritoriul României.

Comercianţii PayPoint oferă clienţilor lor şi posibilitatea de a schimba numerar în monedă electronică pentru a face plăţi pe internet în mod sigur şi confortabil, prin semnarea de parteneriate cu paysafecard și Neosurf.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?