[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Cifre noi despre procesul de „digitalizare accelerata” din BCR: 7 din 10 produse ale bancii sunt acordate 100% digital

28 aprilie 2023

Grupul BCR a înregistrat un profit net de 562,7 milioane de lei (114,4 milioane de euro) în T1 2023, + 17,8% față de T1 2022

Pentru finalul primului trimestru din acest an, BCR raporteaza 2,04 milioane de utilizatori ai ecosistemului digital George (internet banking și mobile banking), dintre care 1,7 milioane sunt utilizatori activi ai aplicației George mobile, cu o creștere de 17% an pe an. In ceea ce priveste numarul de tranzactii in platforma George, acestea au inregistrat o „creștere susținută” cu 24%, față de T1 2022.


De asemenea, 74% din totalul produselor BCR pentru persoane fizice (deschidere de cont curent, credite ipotecare și de consum, cont de economii, depozite, asigurări și produse investiționale) sunt acordate pe flux 100% digital.

Vânzări digitale record în George

. 86% din creditele noi de nevoi personale în T1 2023 au fost acordate pe flux 100% digital, față de
71% în T1 2022;

. 99% dintre conturile de economii și peste 74% dintre depozite sunt deschise pe flux 100% digital

. 79% dintre clienții BCR care au activat produsul Capital Plan au aplicat digital, direct din George. Capital Plan este programul prin care clienții pot investi lunar, minim 100 lei, prin debitarea automată a contului curent.

. 78% din totalul produselor de protecție și asigurare BCR au fost achiziționate pe flux 100% digital, direct din George.

Pe segmentul de business, BCR raporteaza aproximativ 131.000 de companii înrolate în George pentru afaceri, ecosistemul digital care asigură o ofertă integrată de Digital Onboarding, Digital Overdraft și Multiprofile. În T1 2023, peste 63% dintre clienții eligibili și-au deschis relația cu banca prin Digital Onboarding, iar 79% dintre liniile de credit standard pentru clienții microîntreprinderi au fost acordate prin Digital Overdraft.

Activitatea de carduri

. 85% din totalul cardurilor de credit și 87% din totalul produselor de tipul descoperit de cont au fost acordate pe flux 100% digital;

. George Moneyback, programul de loialitate care oferă bani înapoi clienților BCR care folosesc plata cu cardul, a ajuns la peste 940.000 de utilizatori, în creștere cu 40% față de T1 2022. În primele trei luni ale anului, peste 1,4 milioane de lei s-au întors în buzunarul clienților BCR prin acest sistem de cumpărături, care asigură discounturi la peste 100 de comercianți din domenii variate – hypermarketuri, magazine IT&C, benzinării, farmacii, librării și multe altele.

. Peste 97 milioane de tranzacții cu plăți digitale în transportul public s-au înregistrat, în ultimii cinci ani, dintre care peste 11,7 milioane numai în T1 2023, în creștere cu 47% față de aceeași perioadă a anului trecut. BCR a implementat soluția de plată contactless în 17 orașe din România, inclusiv București.

. Operațiunile contactless de retragere numerar de la bancomatele și multifuncționalele BCR sunt implementate la 529 echipamente BCR din întreaga țară, iar retragerea numerarului în euro este disponibilă la 324 de ATM-uri de pe teritoriul României.

Performanța financiară a Grupului BCR în T1 2023
BCR a înregistrat un profit net de 562,7 milioane de lei (114,4 milioane de euro) în T1 2023, în creștere cu 17,8% față de 477,5 milioane de lei (96,5 milioane de euro) în T1 2022, datorită unei performanțe operaționale îmbunătățite, susținută de continuarea creșterii puternice a creditării.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 29,7% până la 763,4 milioane de lei (155,2 milioane de euro) în T1 2023, de la 588,5 milioane de lei (119,0 milioane de euro) în T1 2022, pe fondul unor venituri operaționale mai mari, parțial compensate de cheltuieli operaționale mai ridicate.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 34,0% până la 883,2 milioane de lei (179,5 milioane de euro) în T1 2023, de la 659,2 milioane de lei (133,3 milioane de euro) în T1 2022, determinat de un volum mai mare de business împreună cu dobânzi mai mari pe piața monetară.
Venitul net din comisioane a scăzut cu 2,6% până la 220,4 milioane de lei (44,8 milioane de euro) în T1 2023, de la 226,2 milioane de lei (45,7 milioane de euro) în T1 2022, determinat de efectul de bază negativ din generarea unui venit din comisioane mai mare în T1 2022 datorat unui volum temporar mai mare de tranzacții cu cash, compensate parțial de un venit din comisioane mai mare din creditarea corporate.
Rezultatul net din tranzacționare a scăzut cu 7,9% până la 137,2 milioane de lei (27,9 milioane de euro) în T1 2023, de la 149,0 milioane de lei (30,1 milioane de euro) în T1 2022, datorită unui număr mai mic de tranzacții de schimb valutar.
Venitul operațional a crescut cu 18,2% până la 1.253,2 milioane de lei (254,7 milioane de euro) în T1 2023, de la 1.060,3 milioane de lei (214,4 milioane de euro) în T1 2022, determinat de un venit net din dobânzi mai mare

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?