[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Cifra de afaceri a 2Performant a crescut cu 43% față de anul anterior, ajungând la 23,7 milioane de lei – dupa primele noua luni. „Ne asteptam sa incheiam anul pe profit.”

10 noiembrie 2022

2Performant a raportat doua momente cheie pentru trimestrul al treilea: atingerea pragului de un milion de tranzacții online intermediate în 2022 dar si un atac cibernetic „de amploare”.

În perioada cuprinsă între 01.07.2022 și 30.09.2022, platforma 2Performant de marketing afiliat a fost folosită de aproximativ 8.999 de utilizatori unici, în creștere cu 19% față de T3 2021. Categoria principală a fost reprezentată de afiliați, care au numărat 7.612 de utilizatori, în creștere cu 19% față de T3 2021.
Aceștia au trimis 20,2 milioane de click-uri către magazinele online din platforma 2Performant (+32% vs. T3 2021), concretizate în 464.000 de vânzări online (+46% vs. T3 2021) în valoare de 23,9 milioane de euro fără TVA (+42% vs. T3 2021). Comisioanele generate au însumat 1,47 milioane de euro, în creștere cu 36% față de perioada similară din 2021.

2Performant a înregistrat, în primele nouă luni din 2022, 22.613 de utilizatori unici în cadrul platformei proprii, o creștere cu 51% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cei aproape 23.000 de utilizatori au trimis 59,5 milioane de click-uri către magazinele online din 2Performant, care s-au concretizat într-un număr total de 1,3 milioane de vânzări online, a căror valoare s-a ridicat la 66,3 milioane de euro, fără TVA, și au generat comisioane de 4,4 milioane de euro, în creștere cu 47% față de primele nouă luni din 2021.

Rata de conversie din primele nouă luni ale anului 2022 a fost de 2,4%, în creștere cu 14% față de aceeași perioadă din 2021, în vreme ce valoarea medie a vânzării a înregistrat o ușoară creștere, până la 52,21 euro, fără TVA. Câștigul mediu al afiliaților a fost, de asemenea, pe un trend crescător, fiind de 7.39 euro la 100 de clickuri, ceea ce reprezintă un plus de 11% comparativ cu primele nouă luni ale anului trecut.

În ceea ce privește randamentul bugetelor de marketing afiliat, acesta rămâne în continuare la un nivel ridicat. În momentul de față, fiecare 1 euro investit de magazine în comisioane aduce vânzări de 16,2 euro. Acest lucru este determinat de eficiența afilierii în general și a 2Performant în mod particular pentru magazinele online.

In Trimestrul 3 am depășit o bornă importantă din punct de vedere al numărului de vânzări, atingând 1 milion de tranzacții online intermediate în 2022, mult mai devreme decât în 2021. La finalul trimestrului, acest număr a atins 1,3 milioane, cu o valoare totală de peste 66 de milioane de euro (fără TVA), ceea ce ne face încrezători că 2022 poate fi primul an în care să depășim pragul de 100 de milioane de euro vânzări generate pentru clienții noștri.” – a declarat Dorin Boerescu, CEO-ul 2Performant Network S.A.

Veniturile operaționale (venituri minus comisioanele datorate afiliaților) au crescut cu 33%, ajungând la 6 milioane de lei în 9L 2022, față de 4,5 milioane de lei în 9L 2021. Rezultatul din exploatare s-a îmbunătățit cu 26%, pierderea scăzând la 1,1 milioane de lei.

Față de bugetul pe 2022 aprobat în AGA anuală, compania a înregistrat o cifră de afaceri cu 5% mai mare în primele nouă luni și o pierdere cu 24% mai mică decât cea estimată, care a fost de 1,3 milioane de lei, în comparație cu o pierdere de 1,6 milioane de lei. Prin urmare, „menținem bugetul estimat pentru anul 2022 și ne așteptăm să încheiem anul pe profit„, spune Boerescu.

In ciuda faptului ca vine cea mai buna perioada din an, din perspectiva vanzarilor, CEO-ul companiei este prudent si nu exclude o incetinire in cresterea cifrei de afaceri.

„Date fiind rezultatele foarte bune din primele trei trimestre, ne uităm în continuare cu încredere la ținta asumată pentru tot anul, însă contextul pieței de eCommerce și de digital marketing este foarte diferit de cel din anii anteriori și ne îndeamnă la prudență. Cu toate că avem pregătite mai multe scenarii care depind de schimbările din comportamentul consumatorilor, nu excludem o ușoară încetinire a creșterii 2P în T4.” – explica Boerescu.

Atacul de securitate cubernetica

In luna august, compania a trecut printr-un atac cibernetic „de amploare, pe care echipa noastră tehnică, infrastructura și platforma l-au gestionat cu brio, nefiind înregistrată vreo pierdere” – spune Boerescu.

În zilele de 25 și 26 august 2022, asupra 2Performant a fost lansat un atac DdoS asupra unuia dintre endpoint-urile publice ale API-ului companiei. Ca urmare a atacului, serverele companiei de API au primit peste 1 milion de cereri de la zeci de mii de IP-uri din toată lumea, fapt ce a cauzat un timp de răspuns ridicat al serviciilor companiei. Topul țărilor din care au venit request-urile este condus de China, Thailanda și Statele Unite.

Compania a luat măsuri imediate pentru a atenua atacul și, ca urmare a expertizei echipei 2Performant Network, nicio dată a niciunuia dintre utilizatorii companiei nu a fost compromisă. Toate sistemele companiei de atribuire au funcționat fără erori pe toată durata atacului, deși mai încet pe alocuri.” – a mai precizat Boerescu.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?