China’s Alibaba to launch Alipay platform in Serbia by year-end

20 septembrie 2018

Chinese e-commerce giant Alibaba plans to complete its project for the launch of the Alipay platform in Serbia by the end of 2018, Serbia’s trade ministry said, according to seenews.com.

Alibaba also plans to promote Serbia as a tourist destination through its Fliggy platform, the trade ministry said in a statement on Tuesday, after a meeting of state secretary Tatjana Matic with the management of the Chinese company at its headquarters in Hangzhou.

The promotion of Serbia through Figgy is expected to contribute to the increase of the visits of Chinese tourists to the country, the trade ministry said.

In September 2017, Matic announced Alibaba was considering opening a logistics centre in Serbia and was seeking a local partner to help with the opening.

Alibaba’s businesses includes core commerce, cloud computing, digital media and entertainment, innovation initiatives and others. In 2014, the company closed the world’s biggest IPO, raising $25 billion (21.4 billion euro) on the New York Stock Exchange.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Adrian Vasilescu – consilier de strategie al guvernatorului BNR

„O singură provizie am făcut, de card, pentru că nu mai umblu cu banii în buzunar. Banii sunt cei mai periculoși când este vorba de răspândirea unei molimi. Am renunțat la cash. În rest, este o prostie să faci provizii. Dacă vine o molimă și nici nu știi când va ajunge, dacă ar fi să se întindă, pe cât timp să poți să faci provizii? Faci provizii pe trei săptămâni, pe patru săptămâni și mai departe?”, a spus consultantul.

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?
NoCash