6 martie 2012 – Cheltuielile de consum din Uniunea Europeana au scazut cu 0,1% in ultimul trimestru din 2011, pentru prima oara in ultimii doi ani, comparativ cu o crestere de 0,4% inregistrata in perioada iulie – septembrie, potrivit Barometrului cheltuielilor de consum al Visa Europe. Cheltuielile de consum din statele UE au inregistrat ritmuri diferite: in 13 state cheltuielile au scazut in termeni anuali, in timp ce in alte 14 state au crescut.
Cresterile modeste inregistrate de cateva dintre marile economii europene (Germania: 1,8% si Spania: 1,6%) au fost compensate de scaderi in alte state cu economii importante (Italia:-2,8% si Marea Britanie:-0,4%), in timp ce in Franta cheltuielile de consum in ultimul trimestru din 2011 au variat extrem de putin (-0,1%). In Grecia, Irlanda si Portugalia s-a inregistrat un declin pronuntat al cheltuielilor de consum in T4 2011.
O evolutie pozitiva au avut din nou statele din Europa de Est, care si-au mentinut ritmul impresionant de crestere a cheltuielilor de consum. Estonia (9,8%), Lituania (9,7%), Letonia (6,7%) si Slovenia (6,1%) sunt printre statele cu cea mai buna perfomanta in ultimul trimestru din 2011.
Barometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa Europe s-a realizat pe baza sumelor cheltuite efectiv, nu pe sentiment sau opinii, aceste date fiind ajustate ulterior cu volumul emiterilor de carduri Visa, preferintele de plata ale consumatorilor si inflatia. Spre deosebire de alti indicatori sau alte studii care au la baza sentimentul sau opiniile din anumite sectoare, acest Barometru reflecta cu exactitate cheltuielile de consum reale de pe teritoriul UE, luand in considerare tendinta tot mai mare a consumatorilor de a plati cu cardul, dat fiind ca 1 € din fiecare 7 € cheltuiti in Europa este platit cu un card Visa.
“Desi Barometrul indica un declin pentru prima oara in ultimii doi ani, tinand cont de contextul economic, situatia este probabil mai buna decat ne asteptam. Volumul cheltuielilor din T1 2012, impreuna cu impactul continuarii refinantarii statelor din zona euro vor avea un rol determinant in evaluarea gravitatii acestui declin. Totusi, tinand cont de cifrele din T4 2011, avem motive de optimism rezervat, deoarece nu exista inca semnele de declin sever in cheltuielile de consum care au caracterizat recesiunea din 2008-2009”, a declarat Philip Symes, Director Financiar al Visa Europe.
Despre Barometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa Europe
Mai mult de un euro din sapte se cheltuieste in UE de pe un card Visa, aproape 80% din aceste cheltuieli fiind facute de pe carduri de debit. Acest lucru inseamna ca Barometrul ofera in mod unic o imagine completa si de actualitate asupra situatiei cheltuielilor de consum din Uniunea Europeana.
Barometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa Europe a fost realizat pe baza cheltuielilor efectuate de pe toate cardurile emise de Visa – de debit, de credit si preplatite. Markit a dezvoltat Barometrul prin crearea unui model care ajusteaza datele brute despre tranzactiile Visa in functie de o serie de factori.
Prima data, datele sunt modificate in functie de variatia numarului de carduri Visa emise, astfel incat sa ia in considerare extinderea activitatii Visa. Ulterior, se realizeaza o ajustare pentru a compensa schimbarile in comportamentul de plata cu cardul al consumatorilor. Aceasta se bazeaza pe o evaluare a tendintelor de retragere a numerarului si de efectuare a tranzactiilor la terminalele POS cu carduri Visa. In final, pentru a lua in calcul inflatia, datele sunt ajustate in functie de modificarile indicelui preturilor de consum pentru a oferi un indicator al schimbarilor reale ale nivelului de cheltuieli pe gospodarie.
Datele Visa s-au bucurat in ultimii ani de o corelare pozitiva solida cu datele oficiale echivalente. Datele Visa se refera la o gama larga de sectoare, nu doar la cel de retail, deoarece cardurile sunt tot mai des folosite pentru efectuarea unor plati precum utilitatile, taxele si impozitele.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: