[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

CFR Călători implementează o aplicatie de tip „Tap to Phone” pentru plata biletelor contactless, pe ruta Nord – Aeroport Henri Coandă și retur

24 septembrie 2021

CFR Călători anunta ca a implementat de miercuri un proiect pilot prin care este facilitată verificarea/validarea și emiterea legitimațiilor de călătorie  în tren prin intermediul dispozitivelor mobile.

„Personalul de tren va fi dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) și capabilități de scanare a codurilor de bare / coduri QR, precum și imprimante termice pentru tipărirea biletelor,” potrivit comunicatului.

Soluția implementată cuprinde asigurarea transmisiei de date (între dispozitivele mobile si arhitectura centrală a sistemului), soluție MDM (de management și securizare a flotei de dispozitive) și software de emitere și validare a biletelor la bordul trenurilor, ca parte integrantă a sistemului de emitere electronică XSell utilizat în prezent de CFR Călători.

Pentru realizarea de tranzacții  prin utilizarea instrumentelor electronice de plată contactless, s-a încheiat un protocol de colaborare pentru testarea aplicației software, Alpha PhonePOS, pusă la dispoziție de Alpha Bank România, prima aplicație Tap to Phone lansată de o bancă pe piața locală.

În primă etapă, proiectul pilot cuprinde cele 60 de trenuri de pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur unde călătorii au la dispoziție posibilitatea achiziționării biletelor de călătorie în tren cu plata acestora cu  orice tip de dispozitiv electronic de plată contactless (Mastercard sau Visa): card, telefon, ceas sau brățară inteligentă. Ulterior în maxim 45 de zile soluția va fi implementată la personalul de tren care deservește vagoanele de dormit și cușetă.

Finalizarea implementării acestei soluții la toate vagoanele de dormit și cușetă va asigura o servire mai rapidă, mai facilă a călătorilor în tren și reducerea timpului limită stabilit, la achiziționarea biletelor online la aceste vagoane, astfel încât călătorul să își poată procura / cumpăra bilete online la vagon cușetă sau dormit până cu cca 15 minute înainte de plecarea trenului din stația de îmbarcare.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?