În România, comerțul digital are un imens potențial de dezvoltare atât la nivel local, cât și regional, iar în 3-5 ani acest domeniu va arăta complet diferit. Aici, comerțul online are posibilitatea de a crește de trei ori în următorii ani, o contribuție semnificativă având-o mentalitatea de business avansată – este de părere Mariano Faria, fondatorul unei platforme globale în cloud pentru eCommerce. Cu toate acestea, există câteva probleme care ar putea fi rezolvate de jucătorii din piaţă pentru ca domeniul să crească mai rapid.
Retailerii au nevoie de gandire si de strategii globale
Romania va fi liderul Europei de Sud-Est în materie de capabilităţi, aveţi foarte mulţi retaileri care vor începe să vândă tot mai mult în afara ţării şi au nevoie de gândire şi de strategii globale, adaugă Mariano Faria, CEO Vitex.
El crede că acest domeniu a ajuns la noi în ţară într-un punct critic. Iar acest lucru se întâmplă în condiţiile în care există foarte mult talent antreprenorial, dar în acelaşi timp sunt multe branduri importante şi firme, aflate într-o situaţie destul de periculoasă, cu venituri în scădere.
Dar această situaţie, în care există talentul necesar şi s-a creat un moment de alertă care să necesite o situaţie de mobilizare este o combinaţie bună. Drept urmare, sunt convins că în următorii trei ani se vor întâmpla lucruri importante, companiile din online ar putea sa-şi tripleze vânzările, adaugă reprezentantul companiei braziliene.
Comunicarea la nivel de industrie este deficitara
Ar trebui ca cei din industrie să comunice mai mult. „Jucători şi persoane importante din această industrie nu au dezbateri deschise legate de problemele din industrie. Sunt mandri de ce au realizat pana acum, dar o astfel de atitudine nu e sănătoasă pentru viitor. Aveţi nevoie de evenimente în care aceşti jucători să se întâlnească, să discute sincer, să compare date şi cifre să încerce impreună să impulsioneze industria.” – potrivit lui Mariano Faria
„Made in Romania” trebuie sa devina marca de comert electronic
Cat despre metoda de plata prin cash la livrare, Faria spune ca ea va rămâne o provocare pentru pieţele emergente, dar este o chestiune care în timp se va rezolva, şi aceste ţări cu pieţe emergente se vor alinia celorlalte.
„România nu se confrunta cu bariere – aici există talent, infrastructură pentru online, multe firme, marketplace-uri, totul este pregătit. Aveţi nevoie doar de un imbold.”
Reprezentantul Vtex a mai precizat ca “Made in Romania” trebuie să devină un brand de eCommerce. Când le spui clienţilor că echipa de marketing, spre exemplu, este formată din români să devină un lucru foarte apreciat.
Fondata in 1999, ca o platforma de tip CRM in sistem SaaS, platforma Vitex a dezvoltat peste. 2400 de site-uri in 20 de tari. Compania a intrat recent şi pe piaţa din România, după alte câteva pieţe din regiune, precum Polonia, Cehia sau Bulgaria (pe aceasta din urmă CEO-ul companiei o descrie ca fiind încă mult sub piaţa românească).
Sursa: StartupCafe
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: