In ciuda repetatelor probleme tehnice cu aplicatia de home banking in 2017, tot mai multi romani sunt atrasi de oferta serviciilor de banca la distanta propusa de ING Bank Romania. Astfel, numarul de clienti noi a inregistrat o crestere cu 280.000 fata de 2016. Mai mult, numărul clienţilor activi ING România a ajuns la 1.141.000 în 2017.Un numar de 713.000 de clienți încasează venituri recurente prin bancă, cum ar fi salariile, în creștere cu 23% față de 2016, “datorită ofertei noastre de card pentru salariu, care e cea mai bună din piață și pe care nu o bate nimeni”, a precizat Michal Szczurek (foto), CEO al ING Bank România, citat de profit.ro, la conferinţa pentru prezentarea rezultatelor anuale..
Banca a investit anul trecut 100 de milioane de lei în dezvoltarea structurii digitale și de IT și arată creștere rapida pe acest segment.
Pe zona de Home’Bank, banca a înregistrat 830.000 de clienţi activi în 2017, reprezentând 73% din totalul numărului de clienţi, şi 69,6 milioane de logări în platforma digitală – cu 64% mai mult comparativ cu 2016. Peste jumătate dintre clienţii ING au folosit aplicaţia de mobil.
“Mulți spun că e prea devreme pentru România pentru digital, că românii nu sunt pregătiți pentru asta”, declara Szczurek și apoi adaugă că evoluția ING arată opusul. Tranzacțiile digitale au crescut anul trecut cu 48%, la 100 de milioane de tranzacții. Plățile cu cardurile contactless au crescut cu 140% la 67,2 milioane plăți, după ce banca a emis astfel de carduri pentru toți clienții. 65% dintre plățile cu cardul sunt contactless, adaugă oficialul băncii.
Circa 52% din totalul de clienti ING au folosit si aplicatia de mobil, iar numarul total de clienti activi a ajuns la 586.000, cu 24% mai mult decat in 2016.
“Cred că vom ajunge în curând la 10 milioane de logins într-o lună”, spune directorul bănci care a mai precizat ca ”un client ING intra in medie o data pe an intr-o sucursala”.
„Am fost probabil banca cu cea mai rapidă creştere organică în 2017. Am reuşit să creştem constant numărul de clienţi, oferindu-le clienţilor un model de banking diferit care câştigă tot mai mult teren în România. Noi vrem să fim o companie tehnologică cu licenţă bancară, de aceea ne comparăm cu companii de tehnologie, cu platforme digitale precum Google sau Amazon“, a explicat Michal Szczurek (foto), CEO al ING Bank România, citat de ZF.
„Clienţii noştri ne compară nu doar cu alte bănci, ci şi cu alte platforme – fie că sunt financiare, tehnologice sau sociale. Atât timp cât aşteptările clienţilor noştri se schimbă, ne schimbăm şi noi. Credem că nu mai putem vorbi astăzi de banking tradiţional, ci despre inovarea modelului de banking în beneficiul clienţilor care caută o soluţie financiară simplă, sigură şi rapidă”, spune Michal Szczurek, CEO ING Bank România, citat de ZF.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: