[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Centrul European al Consumatorilor din Romania nu se implica in solutionarea litigiilor generate de comerciantii online din afara UE

2 noiembrie 2016

Mihai a intrat pe un site care avea terminația co.uk și, văzând o pereche de pantofi sport de care avea nevoie, i-a comandat și a plătit cu card. În momentul în care produsul a ajuns a observat că pachetul fusese expediat din China. În plus, pantofii de sport nu aveau niciun fel de legătură cu ceea ce comandase. A încercat să rezolve problema cu vânzătorul, dar acesta a refuzat să primească înapoi produsul și i-a oferit lui Mihai o reducere de 20% din preț pe care acesta, evident nu a acceptat-o. Întrucât comerciantul era din China, chiar dacă avea site-ul înregistrat în Marea Britanie cu terminația co.uk, litigiul său nu a putut fi soluționat prin intermediul Rețelei ECC-Net.

Centrul European al Consumatorilor România – ECC Romania, alături de celelalte 28 de centre din Uniunea Europeană plus Islanda și Norvegia, precizeaza ca se ocupă doar de achizițiile de bunuri și servicii realizate pe teritoriului Uniunii Europene. În schimb, dacă este vorba de un comerciant din afara UE, „Rețeaua ECC-Net nu se mai poate implica în soluționarea pe cale amiabilă a problemei tale.”, potrivit comunicatului.

„Piețele statelor din afara UE pot oferi în anumite situații prețuri mai bune sau produse care încă nu există pe piața UE. Aparent, acesta poate reprezenta un beneficiu pentru consumatori, dar, dacă luăm în calcul toate celelalte elemente care nu sunt atât de vizibile, cum ar fi taxele suplimentare, ce pot mări cu mai mult de jumătate prețul unui produs, sau calitatea îndoielnică a unor produse și faptul că pentru aceste achiziții nu mai beneficiezi de protecția legislației europene, atunci lucrurile nu mai stau atât de bine. Prin urmare, înainte de a cumpăra din afara UE, informează-te și fii conștient că, în cazul în care vei avea probleme, este posibil să nu beneficiezi de sprijinul unei organizații ca atunci când cumperi din UE”, a declarat Irina Chirițoiu, Director ECC Romania.

Sfaturi ECC Romania pentru cei care cumpara online din afara UE:

·Verifică foarte atent unde își are sediul comerciantul. Nu te lua după terminația site-ului pentru că aceasta nu indică statul în care își are efectiv site-ul vânzătorul, ci statul unde este înregistrat acel site.

·Caută datele de contact ale comerciantului pe site. De regulă, poți găsi aceste informații în secțiunea „Contact”. Informațiile mai pot fi găsite și în secțiunile „Mențiuni legale”, „Termeni și condiții” sau „Protecția datelor personale”. Dacă nu le găsești, iar comerciantul are doar un formular online de contact, evită să cumperi de la acesta.

· Dacă nu poți găsi informații despre identitatea comerciantului pe site, poți utiliza WHOIS (terminații .org, .com etc.), ROTLD (terminații .ro), EURID (terminații .eu) sau altele asemănătoare pentru a vedea de cine este înregistrat acel domeniu de internet.

· Evită totuși să cumperi de pe un site care nu are informații privind identitatea profesionistului.

· Caută pe internet informații despre vânzător, opinii ale altor consumatori care au mai cumpărat de la acesta sau evaluări ale site-ului făcute de alte site-uri specializate, dacă există.

·Citește cu atenție toate informațiile legate de livrare, termene, posibilitatea de a te retrage din contract într-o anumită perioadă, dacă există

. Citește cu atenție toate informațiile legate de livrare, termene, posibilitatea de a te retrage din contract într-o anumită perioadă, dacă există.

. Citește cu atenție informațiile legate de garanții, care este întinderea acestora, cum poți trimite un produs în garanție și la cine, care sunt costurile suplimentare pe care acest lucru le implică.

. Verifică informațiile legate de taxele vamale și alte taxe suplimentare, dacă acestea există pe site-ul comerciantului. Dacă nu, caută informațiile pe site-ul Direcției Generale a Vămilor.

. Niciun magazin online nu va cere niciodată codul PIN al cardului, așa că închide imediat orice pagină de internet care face acest lucru.

. Solicită de la bancă și de la compania de carduri informații privind procedura de refuz la plată, în special despre situațiile în care aceasta se aplică și termenele în care o poți demara.

. Citește cu atenție termenii și condițiile garanțiilor oferite de serviciul de transfer de bani online, pentru a afla care sunt situațiile în care te pot ajuta să-ți recuperezi banii.

. Verifică dacă există comisioane pentru utilizarea unui anumit mijloc de plată și care este cuantumul acestora.

Mai multe detalii pe www.eccromania.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?